دبیر اولین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) از برگزاری مراسم اختتامیه این کنگره به میزبانی اردبیل خبر داد و گفت: ۵۰۰ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

غفور رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، از برگزاری اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) در سالن ولایت اردبیل خبر داد و گفت: این مراسم فردا از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و با حضور برگزیدگان و عموم مردم در سالن ولایت برگزار خواهد شد.

 وی ظهار کرد: در مهلت مقرر ۵۰۰ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) ارسال شد که از تعداد ۱۰۰ اثر به زبان آذری و ۴۰۰ اثر دیگر به زبان فارسی است.

 دبیر اولین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) تصریح کرد: قرار بود در هر بخش فارسی و آذری هشت نفر تجلیل شود که به علت مشترک بودن نفر سوم در بخش فارسی از ۹ نفر در این بخش تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج)، اولین کنگره‌ای است که هیئتی‌ها در سطح ملی برگزار می‌کنند و هدف اصلی از برگزاری این کنگره آشنایی نسل جوان با زبان فاخر شعر و شخصیت امام‌زمان (عج) و مکتب ظهور است.

 رجبی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) بیان داشت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود که به دلیل استقبال، ۱۰ روز دیگر نیز تمدید شد و قرار بود اختتامیه این کنگره دو روز مانده به انتخابات برگزار شود؛ اما باتوجه‌به فضای انتخاباتی تصمیم بر این شد که مراسم اختتامیه در ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن ولایت اردبیل برگزار شود.

 وی اضافه کرد: اشعار ارسالی به نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) در دو بخش ترکی و فارسی و در محورهای وصف و مدح حضرت مهدی (عج)، عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی (عج)، همبستگی ادیان در زمان ظهور، برابری و برادری شعار آسمانی ظهور، آرمان‌های مهدی موعود (عج) و زیبایی‌های ظهور و ویژگی منتظران ظهور و یاران حضرت مهدی (عج) است.

 پیش‌تر اعلام شده بود برای برگزیدگان علاوه بر تندیس کنگره برای نفرات برتر، به نفر اول در هر بخش ۸۰ میلیون ریال، نفر دوم ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم ۴۰ میلیون ریال و برای ۱۰ نفر هم ۲۰ میلیون ریال با عنوان شایسته تقدیر اهدا می‌شود.

کنگره ملی شعر در انتظار مهدی (عج) برای اولین بار توسط هیئت عاشقان ظهور اردبیل و به میزبانی اردبیل برگزار می شود.

انتهای خبر/