روستای سولا که به خاطر آب و هوای طبیعی و معتدلش شهره عام و خاص است، چند وقتی است که انتشار بوی نامطبوع اهالی این روستا را آزرده می‌کند و این بو باعث گلایه و شکایت مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، انتشار بوی بد و نامطبوع در روستای سولای نمین، اهالی این روستا را به ستوه آورده است؛ یکی از اهالی این روستا با گذاشتن پستی در کانال خبری خواست تا این مشکل پیگیری شود.

برای صحت و سقم انتشار بوی نامطبوع در روستای سولای نمین و رمزگشایی از این بوی نامطبوع خبرنگار ما با تنی چند از اهالی، دهیار و رئیس شورای روستای سولای نمین تماس گرفت تا ابتدا از خوداهالی این ماجرا را پیگیری کند.

یکی از اهالی که در قسمت شمالی روستای سولا شهرستان نمین ساکن است، می‌گوید: شدت بوی بد و نامطبوع به اندازه‌ای است که دیگر نمی‌توانم پنجره اتاقم را باز بگذارم .

در تماس تلفنی با تنی چند از اهالی روستا که خانه‌شان در قسمت جنوبی روستا واقع شده،  آنها نیز بر استشمام بوی بد در این روستا صحه گذاشتند و گفتند : شدت بو در اوایل صبح  و غروب آفتاب بیشتر است و سایر اوقات این بو را خیلی کم استشمام می‌کنیم.

اهالی روستای سولای نمین که از بوی بد گلایه دارند، می‌گویند، بوی مرموز شبیه بویی است که موقع پرکنی پرندگان استشمام می‌شود؛ گویی مرغ پرکنده را برای پاک کردن بیشتر روی آتش مستقیم گرفته باشید؛ برخی‌ها نیز  این بوی بد را شبیه به بوی گنداب، عفونت و یا چیزی شبیه به بوی زباله‌های بیمارستانی می‌دانند.

یدالله جعفری دهیار روستای سولای نمین در گفتگو با خبرنگار ما، درباره صحت و سقم  استشمام بوی بد در این روستا گفت: انتشار این بوی بد در روستا صحت دارد و البته برخی‌ از اهالی گلایه از این دارند که انتشار بوی بد حتی کار روزانه شان را هم در مواقعی مختل کرده است.

وی اضافه کرد: بوی نامطبوع گاهی آنقدر شدید است که هنگام کار کردن در فضای باز دچار مشکل می‌شویم و نمی‌توانیم نفس بکشیم.

منشاء بوی نامطبوع در سولا مشخص نیست

ابوالفضل علیزاده رئیس شورای روستای سولا نیز در گفتگو یی، بیان داشت: بوی بد در این روستا استشمام می‌شود  .

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مشکل در جلسه شورای روستا  مطرح شده  است یا نه؟، اظهار داشت:  از وقتی کارخانه ها ایجاد شده، این بو استشمام می‌شود که تقریبا پنج ماهی است که این اتفاق افتاده است، در جلسه شورا به صورت غیر رسمی درباره این موضوع با اعضای شورا  بحث و گفتگو شده است ولی صورتجلسه رسمی و مکتوب نشده تا به ادارات مربوطه ارسال شود.

 

کسی به خاطر بوی بد به مرکز بهداشت سولا مراجعه نکرده است 

در تماس  با بهورز این روستا، اعلام شد که تاکنون کسی به خاطر استشمام بوی بد به  مرکز بهداشت سولا مراجعه نکرده است.

شواهد امر نشان می‌دهد که برای رفع مشکلاتی از قبیل انتشار بوی بد، لازم است که این مشکل از طریق نامه رسمی به مرکز بهداشت شهرستان اعلام شود تا مشخص شود که علت انتشاربوی نامطبوع از کجاست.

سولا روستایی با جمعیت ۴۰۰ نفری از توابع بخش مرکزی دهستان ویلکیج شمالی شهرستان نمین استان اردبیل است؛ این روستا در پنج کیلومتری نمین در مسیر جنگل فندقلو و در نزدیکی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و پتروشیمی نمین واقع شده است؛ به واسطه نزدیکی این روستا به شهر و توریستی بودن آن مهاجرت معکوس در این روستا اتفاق افتاده و کارگاه‌های تولیدی و بسته‌بندی، پرورش قارچ و طیور در این روستا راه‌اندازی شده است.

روستای سولا که به خاطر آب و هوای طبیعی و معتدلش شهره عام و خاص است، چند وقتی است که انتشار بوی نامطبوع اهالی این روستا را آزرده می‌کند و این بو باعث گلایه و شکایت مردم شده است؛ طبق اظهارات اهالی سولا انتشار بوی نامطبوع هر‌از‌گاهی چند اتفاق می‌افتد  و در هنگام انتشار، گاهی بوی نامطبوع به حدی است که اهالی از هنگام غروب تا آخر شب  و حتی در برخی موارد تا اوایل صبح امکان ایستادن در فضای باز را ندارند .

انتهای پیام/