استاندار اردبیل گفت: استان هنوز به وضعیت سفید نرسیده و رعایت فاصله گذاری انفرادی همچنان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های استان و مسوولان مراکز بهداشتی با بیان اینکه استان هنوز به وضعیت سفید نرسیده گفت: رعایت فاصله گذاری انفرادی همچنان ضروری است.

وی افزود: صدا و سیما نیز برنامه هایی در خصوص نحوه فاصله گذاری انفرادی و ضرورت آن تهیه و پخش کند تا مردم نسبت به اهمیت آن حساس تر شوند.

بهنام جو با بیان اینکه بعد از رفع این ویروس در استان ، همچنان فاصله گذاری ها ادامه می یابد، بر پرهیز مردم از حضور در اجتماعات غیر ضروری تاکید کرد.

وی گفت: در برخی نقاط استان مجالس عروسی و ختم در منازل برگزار می شود که این مراسم نباید با حضور جمع زیاد برگزار شود.

وی افزود: مردم باید از حضور در چنین مجالسی پرهیز کرده و تنها بستگان درجه یک با  رعایت فاصله شرکت کنند.

استاندار اردبیل به فعالیت بازارها، مراکز خدماتی و بانک ها اشاره کرد و بر رعایت فاصله گذاری انفرادی در این اماکن نیز تاکید کرد.

وی افزود: چنانچه فردی از بازار اصول بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت نکند ، مغازه اش پلمپ می شود ، چرا که سلامتی مردم مهم تر است.

بهنام جو تصریح کرد: مردم باید بدانند وضعیت هنوز عادی نشده و همچنان ۲۳۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند و روزانه حدود ۴ نفر جان خود را از دست می دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به رعایت نکردن  فاصله گذاری انفرادی توسط عده کمی از مردم مراجعات به مراکز درمانی باید احصا شود.

وی ادامه داد: در این بررسی ها باید مشخص شود بیشتر مبتلایان از چه قشری هستند تا علت ابتلا مشخص شود.

نویسنده: سمیه شاهی

  • نویسنده : سمیه شاهی