مجهزترین کارخانه تولید ماسک سه لایه پزشکی در استان با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک استاندارد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور؛  مجهزترین کارخانه تولید ماسک سه لایه پزشکی در استان با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک استاندارد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، افتتاح شد.

امام جمعه اردبیل در آئین افتتاح این مجموعه، کارآفرینان امروز استان را سرداران جنگاقتصادی عنوان کرد و گفت: افتتاح مجموعه های تولیدی با کیفیت در این شرایط اقتصادی، در توسعه آینده استان و رفع بیکاری مثمرثمر خواهد بود و امیدواریم زمینه صادرات محصولات خوب این مجموعه نیز در اولین فرصت فراهم شود.
آیت الله عاملی ضمن تحسین تلاش های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پیگیری رفع مشکلات واحدهای راکد استان و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید اظهارکرد: واردات تجهیزات جدید در این شرایط تحربم، همت والایی را می طلبد که امیدواریم با حمایت های مستمر مسئولان، انگیزه سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت احیا واحدهای راکد در استان رشد صعودی به خود بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فعالیت ۲۶ واحد تولیدی_ماسک در استان گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۷ میلیون ماسک در این واحدها تولید و روانه بازار مصرف شده است.
رامین صادقی ظرفیت تولید روزانه واحدهای عرضه کننده ماسک را ۵۰۰ هزار عدد در روز عنوان کرد و افزود: مجموعه ای که امروز شاهد افتتاح آن بودیم یکی از واحدهای راکد در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بود که با همت بلند سرمایه گذاران عزیز به چرخه تولید استان بازگردانده شد و در فاز اول با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار عدد ماسک در روز فعالیت خواهد کرد.

وی تجهیزات و امکانات شرکت کالا سلامت آرتا کاسپین را یک مجموعه کاملا اتوماتیک و به روز عنوان کرد و افزود: این مجموعه یک واحد تمام اتوماتیک با ۲ خط تولید و قابل افزایش تا ۸ دستگاه می باشد که محصولات تولیدی آن با بهترین کیفیت به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کالا سلامت آرتا کاسپین نیز با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این مجموعه گفت: این واحد با مساعدت استاندار و حمایت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از رکود خارج شده و آماده تولید ماسک های پزشکی با کیفیت در استان است که با تجهیز و راه اندازی تجهیزات بعدی، ظرفیت تولیدی این کارخانه تا ۳۰۰ هزار عدد در روز قابل افزایش است.

علیرضا موسوی اشتغالزایی مستقیم این واحد را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: در صورتی که از بابت تامین مواد اولیه مشکلی نداشته باشیم، فاز دوم مجموعه به زودی راه اندازی خواهد شد تا با حداکثر توان این مجموعه، نیازهای مراکز درمانی و بهداشتی استان تامین شود.

بهرام ابوالقاسم پور دیگر سرمایه گذار این طرح نیز با بیان اینکه به دلیل تجهیزات خریداری شده تمام اتوماتیک در این مجموعه، محصول نهایی کاملا بهداشتی و صنعتی و بدون دخالت نیروی انسانی به بازار مصرف روانه خواهد شد گفت: تکمیل و راه اندازی این مجموعه در سال جهش تولید، ادای دِینی بود برای شهر و استان اردبیل تا بخشی از نیازهای شهروندان تامین شود.

وی با اشاره به کیفیت منحصر بفرد محصولات تولیدی این مجموعه برای مصارف بهداشتی و درمانی افزود: این مجموعه آماده خدمات رسانی و تامین نیازهای کلیه دستگاه های دولتی و خصوصی و مراکز درمانی است.

لازم به ذکر است این مجموعه یکی از دهها واحد راکد استان محسوب می شد که با همت سرمایه گذاران بومی و با حمایت های مسئولان مربوطه دوباره به چرخه تولید بازگشته و بخش قابل توجهی از نیاز استان به ماسک بهداشتی را تامین خواهد کرد.