مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی پاییز امسال میانگین افزایش دمای اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، سیاوش محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در استان اردبیل کمترین روزهای پاییزی با دمای زیر صفر درجه را در هنگام صبح و شب تجربه کردیم که این وضعیت نشان می‌دهد افزایش دمای هوا در این استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین افزایش دمای فصل پاییز در کشور کمتر از ۱.۵ درجه بود در حالی که در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری، افزایش دمای هوا را شاهد بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد : میانگین بارش ها در سه ماه پاییز امسال، کمتر از ۴۰ میلیمتر بود که این وضعیت بارندگی مطلوب کشاورزان و حتی عموم مردم برای تأمین آب شرب نیست و این وضعیت شرایط سختی را برای تأمین آب در پشت سدها به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در فصل زمستان شرایط متفاوتی را نسبت به پاییز کم بارش امسال تجربه کنیم، گفت: میانگین بارش سه ماه پاییز نشان می‌دهد که استان اردبیل با کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت مواجه شده است.

 طبق اعلام این مسئول در سه ماه پاییز مجموع میانگین دمای هوا در اکثر شهرهای استان اردبیل ۱۵ تا ۱۶ درجه بوده و تنها در برخی از روزها درجه هوا در اردبیل و خلخال به عنوان سردترین شهرها به ۶ تا ۹ درجه رسید.

انتهای پیام/