مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مردم و تسهیل دسترسی مردم به کتاب از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است که در این راستا شاهد افزایش قابل توجه تعداد کتابخانه‌های ثابت و سیار در کشور هستیم.

حمدرضا اسفاری ظهر امروز در آئین نکوداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب‌خوانی و کتابداری در سالن بیضاء اردبیل اظهار داشت: سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای تسهیل ترویج کتاب‌خوانی در بین مردم است به‌گونه‌ای که شاهد افزایش تعداد فیزیکی کتابخانه‌ها در کشور هستیم.

وی تعداد کتابخانه‌های کشور را سه هزار و ۷۴۶ باب، برشمرد و گفت: با توجه اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم علاوه بر افزایش تعداد کتابخانه‌های ثابت، با دستور ویژه وزیر تعداد ماشین‌های سیار کتابخانه‌ای نیز به تعداد قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی اضافه کرد: در حال حاضر استفاده از ظرفیت رسانه و برنامه‌سازی در شبکه ملی نیز جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین ایرانیان، در دستور کار است و تولید و پخش برنامه هدهد سفید، خاله گندم و ثنا در همین راستا در حال پخش است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نیز باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در حال تولید است و تلاش می‌شود با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، کتابخانه‌ها تبدیل به پایگاه اجتماعی شود.

اسفاری وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های مرکزی در کشور به‌ویژه در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: چنین افتتاح‌هایی مایه خرسندی است و تمام تلاش‎ها به سمت اجرای طرح و رویکردهایی است کتاب را وارد زندگی مردم کند.

وی با قدردانی از تلاش هشت هزار کتابدار در سطح کشور، بیان داشت: موفقیت امروز ما در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، مرهون تلاش‌های کتابدارانی است که به کار خود عشق می‌ورزند.

تجلیل از کتابخوانان، کتابداران، فعالان نشر، اصحاب رسانه و رونمایی از کتاب به خط بریل پنج جلدی موش کتابخانه از دیگر برنامه‌های آئین نکوداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب‌خوانی و کتابداری در اردبیل بود.