مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پارس از رشد۲۲ درصدی تولید بذور استراتژیک در اراضی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، حمید صولت روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی کشت و صنعت پارس با ۵۱ درصد سهام بانک ملی و با آورده نقدی و ۴۹ درصد توسط وزارت جهاد کشاورزی به صورت ۱۸ هزار و ۴۰۰ هکتار آورده غیر نقدی تاسیس شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس افزود: در سال مالی گذشته ارزش سهام شرکت پارس در بورس ۲/۵ برابر شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن شرکت کشت و صنعت پارس در منتهی الیه شبکه آبرسانی گفت: با توجه به این شرایط و با درک صحیح از این موضوع از سالهای گذشته ایجاد سیستم های آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته و در سالهای گذشته ۵۵ درصد از اراضی شرکت پارس به ۷۱ دستگاه سنترپیوت مجهز و مقرر شده در ۱۳۸۰ هکتار از زمین زراعی شرکت سیستم آبیاری اجرا شود.

صولت اضافه کرد: مطالعات این پروژه از سال ۱۳۹۳ شروع شد و در سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی آن استارت خورد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پارس ادامه داد: از زمان حضور در شرکت پارس این پروژه را با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته و با وجود آماده نبودن کارآگاه طی هفت ماه به پیشرفت بالای ۹۸ درصدی رسید و در ۱۸ خرداد سال جاری افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای نخستین بار در اراضی که برای شرکت هیچ عایدی نداشت،کشت محصول انجام شد.

مدیر عامل شرکت ملی پارس با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور با سیستم تیف ۷۰ هکتار از اراضی این شرکت به کشت بذر هیبرید کلزا اختصاص یافته است، گفت: در صورت عدم کشت این محصول نیازمند واردات آن از خارج کشور بوده و در نتیجه آن شاهد تداوم خروج ارز از کشور می شدیم.

صولت با تاکید بر اینکه بیشترین نرخ تورم در کل دنیا در حوزه غذایی است،اظهار کرد: شرکت ملی پارس در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور پروژه های بزرگ غذایی را در سه ناحیه شرکت ملی پارس در دست اجرا دارد که با کارهای جهادی این پروژه‌ها به پیشرفت بالای ۷۵ و ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پارس با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح الگوی کشت عنوان کرد: در همین راستا و با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور در سال زراعی گذشته ۴۰ درصد از ۶۰ درصد زمین های کشاورزی که در آن کشت پاییزه انجام می شد، به کشت بذور استراتژیک اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: شرکت ملی پارس با اصلاح الگوی کشت مانع تنش در حوزه محصولات استراتژیک کشور شده و تولید بذور را در سال زراعی گذشته ۲۲ درصد افزایش داده است.

صولت با اشاره به توپوگرافی شرکت پارس از منظر بافت و شکل هندسی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در اراضی شیبدار شرکت بیش از ۶۰ هکتار باغات میوه از جمله بادام و زراعت چوب کشت شد و در سال جاری هم ۲۰ هزار نهال غرس در این اراضی خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/