محکومیت کشتار غزه و حادثه تروریستی کرمان، انتخاب اصلح، حضور حداکثری در انتخابات، توجه به رفع مشکلات شهرستان‌ها از جمله راه‌های ارتباطی و استفاده بهینه از روان آب‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در نمازجمعه این هفته استان اردبیل بود.

محکومیت کشتار غزه و حادثه تروریستی کرمان، انتخاب اصلح، حضور حداکثری در انتخابات، توجه به رفع مشکلات شهرستان‌ها از جمله راه‌های ارتباطی خلخال و استفاده بهینه از روان آب‌ها و پرهیز از اسراف از جمله موضوعات مطرح شده توسط ائمه جمعه در تریبون نمازجمعه این هفته استان اردبیل بود.

 

امام جمعه اردبیل: راه‌حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ «توقف جنگ در غزه» است

ام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به برگزار دادگاه بین‌المللی به جهت شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم‌صهیونیستی اظهار داشت: محکمه بین‌المللی در لاهه هلند از دیروز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی را آغاز کرد آفریقای جنوبی شکایت کرده که رژیم‌صهیونیستی مرتکب جرم بزرگ نسل‌کشی در غزه شده است هر دو کشور در کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی عضو هستند به همین جهت، شکایت آفریقای جنوبی کاملاً قانونی است و رژیم‌صهیونیستی باید پاسخ‌گو شود.

 

وی گفت: آن زمان که رژیم‌صهیونیستی  این کنوانسیون را امضاء کرد نیتش این بود که نسل‌کشی هیتلر را محکوم و برجسته کند که به ادعای رژیم‌صهیونیستی ۶ میلیون یهودی را کشته است در حالی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و به تعبیر بعضی از محققین کشتار ۶ میلیون یهودی که از آن به هولوکاست تعبیر می‌شود فقط در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود امروز هولوکاست حقیقی در غزه است هولوکاست را اروپا در سربرنیستا درست کرد و ۸ هزار مسلمان را کشت و از جنازه‌های آنها توالت ساخت.

 

آیت‌الله عاملی گفت: دیروز وزیر دادگستری در دفاع از فلسطینی‌ها و اثبات نسل کشی شاهکار کرد و آبرویی برای  رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و اروپا نگذاشت. تمام اعضاء قانوناً می‌توانند در تامین دلیل شرکت کنند اما حتی یک کشور اسلامی از ترس آمریکا نتوانست در تامین دلیل نسل کشی مشارکت کند «فیالها من مصیبه فیالها من رذیله» آنها از آمریکا می‌ترسند ولی از خدا نمی‌ترسند. محکمه بین المللی اولین ضربه را به اسرائیل زد و گفت محکمه علنی خواهد بود تا افکار عمومی دنیا آن را دنبال کنند و هر چه آمریکا و اروپا در این خصوص اصرار کردند اعتناء ننمود.

 

وی تصریح کرد: ماده ۴۱ اساسنامه محکمه بین المللی می‌گوید کشور شرکت کننده می‌تواند از دادگاه طلب کند که تا تمام شدن محاکمه، آتش بس فوری برقرار شود تا تلفات کمتر شود و دولت آفریقای جنوبی اعمال همین ماده را از دادگاه خواسته است رژیم‌صهیونیستی در برابر این ماده حرفی زده که اهانت به عقل تمام عقلاست گفته درست است که محکمه بین‌المللی طبق این ماده می‌تواند جنگ را متوقف کند ولی آنچه در  رژیم‌صهیونیستی می‌گذرد جنگ نیست درگیری است!!! جای بسی خوشحالی است که نتانیاهو و وزیر دفاع از سر عصبانیت در اعتراض به آفریقای جنوبی حرف هایی به زبان آوردند که افتضاح بزرگی برای  رژیم‌صهیونیستی است.

 

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: نتانیاهو در محکوم کردن حرکت بسیار ارزشمند آفریقای جنوبی جمله ای گفت که کاملاً خودش را محکوم و خراب کرد او گفت ما در غزه نسل کشی نمی‌کنیم حماس در  رژیم‌صهیونیستی نسل کشی می‌کند اگر اسم کشته شدن ۱۲۰۰ رژیم‌صهیونیستی، نسل کشی است پس اسم شهادت ۲۳ هزار نفر به طریق اولی نسل کشی خواهد بود دادگاه بین‌المللی باید این اعتراف و اقرار را در تصمیم خود لحاظ کند . نتانیاهو در اهانت به آفریقای جنوبی گفت: نفاق آفریقای جنوبی به عرش رسیده و با دروغ عدالت را وارونه کرده است ما تحریف در مفاهیم سیاسی را کاملاً دیده بودیم اما حالا معلوم شد مفهوم عدالت نیز توسط این رژیم خبیث تحریف شده است. وزیر دفاع  رژیم‌صهیونیستی با بی‌شرمی و با وقاحت تمام می‌گوید جنگ  رژیم‌صهیونیستی در غزه اخلاقی‌ترین جنگ تاریخ و ارتش  رژیم‌صهیونیستی اخلاقی‌ترین ارتش دنیاست یعنی مفهوم اخلاق نیز مثل مفاهیم سیاسی در دنیای معاصر تحریف شده است.

 

وی ادامه دادند:  محکمه بین‌المللی در برابر یک امتحان بسیار بزرگ قرار گرفته است تمام آبروی تاریخی  این محکمه در معرض امتحان قرار گرفته است آمریکا اروپا با تمام توان ادعا می‌کنند که نسل کشی صورت نگرفته است به همین جهت اگر دادگاه بین‌المللی حکم به نسل کشی کند فقط  رژیم‌صهیونیستی خراب نمی‌شود بلکه ستون خیمه آمریکا و اروپا به لرزه در می‌آید.

 

آیت‌الله عاملی گفت: مسئول اصلی خون ۲۲ هزار فلسطینی اروپا و آمریکاست آنها در عرض یک روز می‌توانند ماشین جنگی رژیم‌صهیونیستی را متوقف کنند اما به دروغ می‌گویند  به حرف رژیم‌صهیونیستی  ما گوش نمی‌دهد صدام به حرف شما گوش نداد و فوراً دخالت نظامی کردید و ۲ میلیون مسلمان کشته شد و صدام را برکنار کردید قذافی به حرف شما گوش نداد دخالت نظامی کردید هزاران هزار مسلمان کشته شد و لیبی را به ویرانه تبدیل کردید بشار اسد به حرف شما گوش نداد لشکرکشی عظیمی کردید اما سردار سلیمانی و نیروهای مقاومت شما را ناکام گذاشتند پس قادر به توقف کشتار زنان، اطفال و پیرمردها در غزه هستید اما عمداً تماشا می‌کنید تا   رژیم‌صهیونیستی را نجات دهید این توافق پشت پرده رو سیاهی بزرگی برای دولت‌های اروپایی و آمریکاست.

 

وی با ارائه تحلیلی در تبیین چرایی و علت سعی اروپا و آمریکا برای نفوذ در دادگاه بین‌المللی لاهه خاطر نشان کرد: تلاش آمریکا اروپا برای نفوذ در حکم محکمه بین‌المللی برای این است که طبق ماده ۳ کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی محکمه بین المللی باید حمایت کنندگان کشور مجرم نیز محاکمه و محکوم شوند.

 

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله اخیر آمریکا و ائتلاف همراهش به یمن اظهار داشت: حمله به یمن با اجازه شورای امنیت با یک دروغ بزرگ شروع شد آمریکا و اروپا به دروغ گفتند دریانوردی بین المللی با حمله حوثی‌ها در باب المندب به خطر افتاده در حالی که فقط دریانوردی  رژیم‌صهیونیستی به خطر افتاده و حوثی‌ها با هیچ کشتی تجاری غیرصهیونیستی کار ندارند یک نفر در شورای امنیت ملی جرات نکرد واقعیت را مطرح کند و همه دروغ گو شدند.دنیای امروز با دروغ و تسویل و مکر و حیله و حق ویژه و با معیار دوگانه اداره می شود.

 

آیت‌الله عاملی افزود: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ خیلی آسان است «توقف جنگ در غزه» آمریکا آن را رها کرده دنبال تحالف و جنگ منطقه ای رفته است هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است در حالی که فقط تجارت دریایی  رژیم‌صهیونیستی در خطر است. وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید ما نمی‌گذاریم تروریست‌های یمن امنیت رفت و آمد دریایی دریای سرخ را به هم بریزد امنیت دریا برای ما بسیار مهم است کسی باید از این نادان بپرسد چطور می‌شود امنیت در دریا برای کشتی‌های صهیونیست برای شما مهم می‌شود ولی امنیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و جان ۲۳ هزار نفر که نصف آن کودک است برای شما مهم نمی‌شود؟ البته  آنها راست می‌گویند که امنیت ما یعنی امنیت  رژیم‌صهیونیستی و امنیت ما ! مرکل زمانی که نخست وزیر بود رسماً اعلام کرد هر کس روی کره زمین نفس می کشد باید  رژیم‌صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: این وزیر نادان به یک کشتی اسرائیلی حساس است ولی به جان ۲۳ هزار نفر انسان بی‌گناه که نصف آنها کودکان هستند حساس نیست چطور می‌شود که دنیا به نقطه‌ای می‌رسد که ارزش یک کشتی  رژیم‌صهیونیستی یا ارزش اجناس یک کشتی صهیونیستی بالاتر از جان ۲۳ هزار نفر می‌شود؟ کسانی که وضع دنیا را به اینجا رسانده اند اگر آنها را میلیون‌ها بار نفرین کنیم باز کم است. به این وزیر نادان باید گفت اگر انصاف داری بگو که امنیت دریا به خطر نیفتاده امنیت کشتی‌های صهیونیستی به خطر افتاده و این را بدان که کسی از مظلومین غزه دفاع می‌کند تروریست نیست تروریست شما هستید که با سلاح شما و حمایت شما هر روز و هر شب  رژیم‌صهیونیستی نسل‌کشی می‌کند.

 

وی در پایان با قدردانی از رئیس‌جمهور به خاطر برکناری یکی از معاونان وزراء به خاطر استخدام‌های غیر قانونی تصریح کرد: از رئیس‌جمهور جداً و قلباً تشکر می‌کنیم که معاون یکی از وزراء را به خاطر اینکه چند نفر را به صورت غیرقانونی استخدام کرده بود برکنار کرد این حرکت برای ملت ما بسیار امیدوار کننده است امیدواریم این حرکت بسیار شایسته درباره بعضی از وزیرانی که در اثر فشار نماینده مرتکب این خلاف شده‌اند نیز اجراء گردد.

 امام‌جمعه خلخال: حضور حداکثری در انتخابات سرمایه کشور است

امام‌جمعه شهرستان خلخال امروز در خطبه‌های نمازجمعه گفت: حضور حداکثری در انتخابات سرچشمه خیرات و برکات برای نظام است.

وی به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم موجب تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و یاس و نامیدی دشمنان خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی به بُعد معنوی و ارزشی انتخابات اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم باعث خوشنودی روح امام عظیم‌الشان و شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: عدم شرکت در انتخابات خود به معنی حرکت در مسیر دشمن و پایمال شدن خون شهدا و زحمتکشان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی از آحاد مردم خصوصا از شخصیت‌های برجسته و صاحب‎‌سخن، تبیین و روشنگری در حوزه انتخابات را خواستار شد و گفت: افرادی با ترویج مطالب دروغ، به‌دنبال کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند، فلذا باید هرکسی که مخاطبی داردبا معرفت‌افزایی، مردم را به حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها فراخواند.

مسئولان نگاه ویژه به پروژه جاده کلور درام داشته باشند

امام جمعه شهرستان خلخال درخطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه به مسئله مهم راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال پرداخت و گفت: جاده خلخال سرچم با وجود تلاش‌های فراوان از سوی مسئولین،کماکان دارای مشکلاتی است که نیازمند استفاده از کارشناسان مجرب و افراد باتجربه برای سنجش، برآورد و حل مشکلات است.

 

حجت الاسلام اسدی، نبود بعضی استانداردهای تعریف شده برای پروژه دو بانده‌کردن جاده سرچم اردبیل  را از دیگر نکات مهم این پروژه بیان کرد و گفت: محدوده  ۵۰ کیلومتری جاده کوثر در مسیر جاده سرچم  به علت وجود سربالایی‌های طولانی و همچنین موقعیت جغرافیایی برف‌خیز این منطقه، خود یک نوع مشکل در تردد خودروها خصوصا در ۶ ماهه دوم سال در این منطقه است.

 

وی از مسئولین مربوط نگاه‌ویژه به پروژه جاده کلور درام را خواستار شد و گفت: این پروژه ملی جز پروژه‌های ویژه در سطح کشور است و با توجه به زیست‌بوم و شرایط اقلیمی، این جاده به دلیل نداشتن مسیرهای خطرناک،برف‌گیر نبودن خود یک نوع امتیاز ویژه برای این منطقه محسوب می‌شود

 

دادستانی به کشتار غیراصولی دام در پارس‌آباد ورود کند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی اظهار کرد: کشتارهای دام و طیور غیراصولی در کنار خیابان سلامت جامعه را شدت می‌کند و از دادستان خواست به این مسئله ورود کنند.

وی افزود: وضعیت غیربهداشتی و کشتارهای غیراصولی و عدم نظارت جدی مسئولان بهداشتی به نحوه ذبح احشام در این واحد سنتی، سلامت شهروندان را به‌شدت تهدید می‌کند.

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس‌آباد بر ضرورت توجه ویژه دامپزشکی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های متولی حوزه سلامت جامعه تأکید کرد و افزود: نظارت بر کشتارهای غیراصولی در دامپزشکی را تقویت کنید تا مشکلی در حوزه بیماری‌های دامی در منطقه نداشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد به رعایت تقوا در خانواده پرداخت و گفت: زن و مرد باید در زندگی مشترک خود گذشت داشته باشند و از ریش‌سفیدان خواست نسبت به اختلافات بین افراد جامعه و طایفه خود بی‌تفاوت نباشند.

امام‌جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: شرکت در انتخابات تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب است و انتخابات فرصتی است برای شناخت آرمان‌های انقلاب که رسانه‌های خارجی در تلاش هستند که حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ نشان دهند.

وی افزود: دشمن اکنون در تلاش برای مشارکت‌نکردن مردم در صحنه انتخابات است و باید نخبگان و کسانی که دارای ظرفیت هدایت جامعه هستند در این عرصه جهت‌دهی دقیق به مردم داشته باشند.

بنابی اظهار کرد: جهان استکبار به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به‌نظام هستند؛ چراکه بزرگ‌ترین خطر برای جامعه ناامیدی و تسلیم‌شدن است.

 

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: انتخابات مظهر عزت ملی، پشتوانه امنیت ملی و نماد آزادی مردم است و انتخابات پرشور موجب سربلندی و اعلام وفاداری مجدد به‌نظام اسلامی است، مردم در انتخابات سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد به معیارهای اصلح پرداخت و گفت: از معیارهای فرد اصلح اعتقاد عملی به انقلاب، قانون اساسی و خط امام و اسلام داشته باشد که در هنگام را ی دادن فرد اصلح را انتخاب و روانه مجلس کنید که مجلس خوب با افراد اصلح خروجی بهتری خواهد داشت .

باقری بنابی به ایامایام‌های این هفته و روزهای مهم ماه رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب ماه محبت و ظهور رحمت خداست که در ۱۵ رجب اعتکاف در شهرستان پارس آباد انجام و عملیاتی خواهد شد.

امام‌جمعه پارس‌آباد با انتقاد از شهردار و شورای اسلامی شهر گفت: با بارش باران جوی‌های آب  در خیابان‌ها پر می‌شود و ضروری است در این مورد اقداماتی انجام شود.

وی اسراف را یکی از گناهان کبیره دانست و از مومنان و عموم مردم خواست در مصرف گاز و آب شرب اسراف نکنند.

 

امام‌جمعه عنبران: همسران نسبت به زندگی مشترک خود متعهد باشند

حجت‌الاسلام سید یاور مرادی در خطبه‌های نمازجمعه شهر عنبران با اشاره به‌ضرورت و اهمیت تحکیم بنیان خانواده در جامعه گفت: زنان و مردان نسبت به مشکلات و آسیب‌های اخلاقی زندگی مشترک خودآگاه و نسبت به تعهدات اخلاقی آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه مسائل ناموسی در دین اسلام شوخی‌بردار نیست، افزود: خیانت در زندگی مشترک گناهی نابخشودنی است.

امام‌جمعه عنبران در بخش دیگری از سخنان خود به فضیلت‌های ماه رجب اشاره کرد و عموم مردم را به بهره‌مندی از فضایل این ماه فراخواند.

 

امام جمعه مشگین‌شهر: حضور مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 

امام‌جمعه مشگین‌شهر: تعرض آمریکا به یمن برای انحراف افکارعمومی جهان از جنایات اسراییل است

حجت الاسلام والمسلمین رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران جمعه به تقوای الهی و تبریک فرارسیدن ماه رجب نسبت به فضیلت ماه رجب پرداخته و از این ماه برای آمرزش گناهان وپاکسازی روح انسان یاد کرد.

باوقار تاکید کرد: نقطه اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و با شعار نمی‌شود مردم را همراه کرد این مردم در طول بیش از چهار دهه عملا نشان داده‌اند پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های این نظام با قدرت و اتحاد و همدلی حضور داشته و عهد و پیمان بسته‌اند.

خطیب نماز جمعه گفت: دشمنان ایران اسلامی با توطئه‌های خود مردم را نسبت به مسوولان و نظام مایوس می‌کنند اما زهی خیال باطل؛ این نظام به برکت خون شهدا واین جوانان غیور و همیشه در صحنه استوار و پابرجا هست و دشمنان این نظام هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی گفت: افراد و جریانات تاثیر گذار مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنند و درست هست تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای اروپای برخی مشکلات اقتصادی را به‌وجود آورده است ولی حضور مردم در صحنه‌ها دشمنان را مایوس می‌کند.

باوقار به جنگ ائتلاف امریکایی به یمن اشاره کرده و گفت: در جنگ بیش از یکصد روزه رژیم صهیونیستی به غزه، اسراییل چنان به باتلاق فرورفته که آمریکا برای اینکه این جنگ را از رژیم صهیونیستی به منطقه خاورمیانه بکشاند با تعرض به خاک کشور اسلامی یمن می‌خواهد ذهن جامعه بین المللی را از جنایت اسراییل منحرف کند.