انتخابات در جامعه امروز ما به عنوان مولفه اصلی مردمسالاری و تاثیر مستقیم مردم در تعیین تکلیف و آینده سازی محسوب می گرددو عرصه ای است تا ملت به خوبی در سرنوشت خود سهیم باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، رشد روزافزون تکنولوژی و ورود آن به جنبه هابی محتلف زندگی ضرورتی انکارناپذیر را پیش پای همه ما فراهم می آورد که برای دست یافتن به افق های روشن توسعه و رونق در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید پر رنگ تر از پیش به آن پرداخت.

امروز باید نقش نخبگان در فرهنگسازی، رفتارسازی و نهادینه کردن ارزش ها و مقابله با چالش ها و بحران ها به درستی تعیین، تبیین و مشخص گردد تا ارتباطی درست بین استفاده صحیح از علوم روز دنیا و توسعه و رونق ایجاد شود و جامعه در مسیری مطلوب برای دستیابی به چشم اندازها حرکت نماید.

انتخابات در جامعه امروز ما به عنوان مولفه اصلی مردمسالاری و تاثیر مستقیم مردم در تعیین تکلیف و آینده سازی محسوب می گرددو عرصه ای است تا ملت به خوبی در سرنوشت خود سهیم باشند.دراین عرصه یک اشتباه می تواند تاوانی جبران ناپذیر هم به لحاظ مدیریت فرصت ها و هم به لحاظ تاثیرگذاری در تصمیم گیری ها با خود به همراه داشته باشد.

هرچه وسعت حوزه های انتخابیه کمتر می شود،حساسیت انتخاب درست بیشتر می شود و لزوم نگاه آینده نگرانه و جدیت در تعیین وکلای مردمی را از اهمیتی دوچندان برخوردار می سازد.

اینک با گذشت چندین دوره حساس از انتخابات در منطقه خلخال و کوثر، آثار زیانباری از انتخاب های آغشته به احساس و عواطف فردی، برجای مانده است و این موضوع موجب ناامیدی مردم در دست یابی به توسعه ای پایدار و رونق اقتصادی گردیده است.

مردم خلخال و کوثر اکنون به فاصله میان بایدها و واقعیت ها به تلخی می اندیشند و جایگاهی که می توانست در سطخ استانی و ملی تعیین کننده باشد و افق های روشنی در اقتصاد، گردشگری و کشاورزی داشته باشد با کاش ها و افسوس ها به دست تاریخ سپرده شده است اما همچنان نیمچه امیدی به روزهایی دوخته اند که شاید با تغییر در رفتار نمایندگان خود، آرزوهای دست نیافتنی را به واقعیتی نزدیک مبدل سازد.
آن ها به حضور نسل جوان، مومن، دانا، پرانگیزه و از جنس مردم امید بسته اند و خود را با این انگیزه، آرزومند روزهای درخشان آینده نگه داشته اند که چهره ای سازنده و پرتلاش بتواند چراغ توسعه ی بزرگ را روشن نگه دارد و اگر او کسی خواهد بود که نیروی جوانی و انگیزه و تجربه اجرایی را توامان دارا است.
هوشنگ محمدی، فرماندار اسبق شهرستان خلخال که علاقه و محبتی وصف ناپذیر از خود به منطقه نشان داده است، چهره ای خبرسازدر انتخابات مجلس یازدهم درحوزه انتخابیه خلخال و کوثر است، او با صدور بیانیه ای در روز ثبت نام، حضور در مزار شهدای خلخال و همراهی اقشار محتلف مردم؛ اوج علاقه و دلبستگی خود را آشکارا به نمایش گذاشت تا در گام اول، هرگونه پشت پرده ممکن را رد کرده و همت والا برای توسعه ناتمام خلخال و کوثر را دلیلی منطقی و محکم بر این حضور برشمرد.
او بر این باور است که صاحبان فکر، اندیشه و تریبون باید از موقعیت خود برای خروج خلخال و کوثر از منطقه بی تفاوتی ها در تصمیم گیری های بزرگ بهره ببرند و اجازه ندهند فرصت ها یکی پس از دیگری به دلایل فردی، حزبی، قومی و قبیله ای برای خلخال و کوثر تباه شود،از باور اوست که می توان دریافت فصل همدلی برای خلخال و کوثر و سرمایه های انسانی آن فرا رسیده است و باید همه با هم و در کنار هم زنجیره ای از تلاش و دلسوزی را ایجاد نماییم تا توسعه ناتمام این مناطق در غبار فراموشی ها، از صفخات اصلی حذف نشود.
اینک هوشنگ محمدی با تجربه های ارزشمند مدیریتی از پایتخت، مرکز استان و منطقه پای در عرصه انتخابات گذاشته و با تلفیق منطق و احساس، عاطفه و جدیت ادبیات و گفتمان جدید را وارد عرصه انتخابات خلخال و کوثر نموده است تا از گنجینه ممتاز بودن خلخال و کوثر بدرستی در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بهره برده شود.

مردم منطقه اوج تلاش و عشق محمدی را به عنوان جوان ترین فرماندار به خوبی از نزدیک مشاهده نموده و خدمات وی را حس کرده اند و می دانند آقای فرماندار می تواند، ناممکن های دور و دراز این منطقه را به شدنی های نزدیک و در دسترس مبدل سازد.

آقای فرماندار آن دوران را با کارنامه ای قابل قبول و ثبت فرمانداری نمونه به انتها رساند و اگرچه در انتهای دولتی با منش و روحیه کار و تلاش این مهم را عهده دار بود اما به دور از خط کشی های سیاسی رفتار کرد تا عرصه خدمت به مردم رنج کشیده و تلاشگر منطقه را به امیال و آرزوهای حزبی گره نزده باشد و شاید همین خصوصیت با طعم شیرین صداقت و روراستی، از او چهره ای محبوب و قابل اعتماد ساخته است.

محمدی که عنوان ماندگار« آقای فرماندار» را با خود به همراه دارد، در بیانیه حضور خود عنوان داشته است:

« افتخار می کنم که طی مدت ۱۷ ماه به عنوان فرماندار و خادم شما مردم شریف، برای توسعه منطقه قدم برداشتیم و در این راه با اقتدار و صلابت پیش رفتیم و توسعه منطقه را بر منافع مدیریتی ترجیبح دادم و یقین دارم با همراهی و همکاری همه آحاد ملت و با وحدت و هم افزایی همه جریانات سیاسی، نخبگان و دلسوزان منطقه، با گام های استوار برای توسعه ناتمام خلخال و کوثر پیش خواهیم رفت، هرچند کار بسیار سنگین است ولی بسی دلنشین خواهد بود چراکه در راستای رشد و بالندگی منطقه می باشد.»

همین نگاه او، نشان از اندیشه ای توسعه ای و سازنده دارد و یقینا اگر به آقای فرماندار اعتماد شود و مردم با شور و شوق پای وکالتنامه او را امضا کرده و راهی بهارستان سازند، بر همین اساس شاهد خدمات او که برگرفته از نگاه نو به توسعه منطقه است، خواهند بود.

اگر امروز مردم خلخال و کوثر همه باهم دنبال نماینده ای هستند که بتواند حس خودباوری واعتماد به نفس در جوانان را تقویت کند، در اصلاح روش های موجود قدم بردارد، مرعوب مافیای قدرت و ثروت نباشد، برای ترویج عدالت در بدنه حاکمیت و دولت تلاش کند، اطرافیان خود را از فرصت طلبان و سودجویان پاکسازی کند ومنافع دوستان و اطرافیان را بر منافع منطقه ترجیح ندهد؛ می توانند این ویژگی ها را در قامت و شخصیت آقای فرماندار مشاهده کنند و به او اعتماد کنند تا راه های نرفته در مسیر توسعه منطقه پیموده شود.

مردم باید به خوبی بدانند که همه ما آرزوهای بس بزرگ برای دستیابی منطقه به جایگاه در خور و شایسته داریم اما باید همه دست در دست هم دهیم تا این مهم تحقق یابد، باید نگاه خود را تغییر دهیم تا توفیقات بزرگ رقم بخورد.
او به دنبال طرحی نو برای توسعه است و برای یک تحول و تغییر اساسی آمده است اما این مهم با همراهی و همدلی رقم خواهد خورد.
منظومه جدید با عنوان گام های استوار برای توسعه ناتمام خلخال و کوثر ؛ به امضای مردمی پای وکالتنامه آقای فرماندار نیاز دارد تا مجلسی مقتدر، انقلابی و راهگشا شکل واقعی به خود بگیرد.
به امید رسیدن به وحدت برای توسعه خلخال و کوثر

نویسنده : مسلم محمدی

  • نویسنده : مسلم محمدی