بدانید و آگاه باشید که نباید مبلغی را برای دریافت سهام عدالت پرداخت کرد و قطعاً پیامک حاوی لینک دریافت سود سهام عدالت کلاهبرداری است؛ هرگز این‌گونه لینک‌ها را باز نکنید.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، با واریز سود سهام عدالت برای ۴۵ میلیون نفر از روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه، بازار پیامک جعلی درباره سهام عدالت هم داغ شد و کلاهبرداری به شیوه پیامکی این بار نیز برخی‌ها را گرفتار کرد، به‌گونه‌ای که پلیس فتا راجع به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش دریافت سود سهام عدالت هشدار داده و اعلام کرد که مردم‌فریب این پیامک جعلی را نخورند .

سرهنگ رامین پاشایی روز جمعه در این باره اظهار داشت: بر اساس رصدهای انجام شده در فضای مجازی و گزارش‌های دریافتی از هم‌وطنان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا؛ مشخص شده مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای خبری کشور و با سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت با ترفند «واریز یا افزایش سود سهام عدالت به‌حساب جاماندگان» اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این لینک‌ها می‌تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنان شود، گفت: در همین راستا باید مردم در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند. یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده؛ ارسال این پیامک‌ها با شماره‌تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است.

ارسال پیامک جعلی درباره سهام عدالت و کلاهبرداری از مردم به این شیوه بارها اتفاق افتاده است و کارشناسان معتقدند برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باید سواد رسانه‌ای را در جامعه ارتقا داد و به چند نکته اساسی توجه شود.

مهم‌ترین نکته این است که باید اخبار سهام عدالت را از منابع معتبر پیگیر شد و لزوماً هر پیامک لینک داری را نباید باز کرد؛ اکثر پیام جعلی از دارندگان سهام عدالت می‌خواهد با ورود به یک درگاه غیررسمی و نامعتبر، سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، بدانید و آگاه باشید که نباید مبلغی را برای دریافت سهام عدالت پرداخت کرد و قطعاً پیامک حاوی لینک دریافت سود سهام عدالت کلاهبرداری است؛ هرگز این‌گونه لینک‌ها را باز نکنید.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که اطلاع‌رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق وبگاه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و وبگاه سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد. بدیهی است هرگونه فراخوان مردم مبنی بر ثبت‌نام در خصوص دریافت سهام عدالت یا واریز سود سهام عدالت به جزء مبادی فوق، جعلی و غیرقانونی است و این سازمان در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده احتمالی، مراتب را از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا پیگیری خواهد کرد.

قطعاً برخورداری از سواد رسانه سبب خواهد شد تا با راه‌های شناخت اخبار واقعی از جعلی آشنا باشیم و با دریافت خبر از منبع معتبر در دام کلاهبرداران گرفتار نشویم.

انتهای پیام/