بارش برف که امروز سراسر استان اردبیل را فراگرفته است، برخی مورهای مواصلاتی این استان را مسدود کرد.
اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی استان، شهرستان گرمی و بخش‌هایی از شهرستان خلخال از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا، خبر داد.

اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی استان، شهرستان گرمی و بخش‌هایی از شهرستان خلخال از اواخر وقت شنبه ۲۳ دی تا اواخر وقت یک‌شنبه ۲۴ دی، خبر داد که بر این اساس، بارش سنگین برف و کولاک شدید برف بر اثر وزش باد در مناطق یادشده انتظار می‌رود.

 

بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی روستاها و جاده‌های فرعی، اختلال در تردد شهری و برون‌شهری به‌دلیل انباشت برف، کاهش دید بر اثر کولاک برف در جاده‌ها، تداوم یخبندان و اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه اردبیل، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

 

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، انجام اقدامات به‌موقع در خصوص برف‌روبی و نمک‌پاشی در معابر شهری و جاده‌ها، آمادگی لازم جهت انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شکستن درختان و قطع خطوط انتقال برق، اجتناب از سفرهای غیرضروری، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیش‌گیرانه، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پیش‌گیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، در مدت فعالیت این سامانه جوی توصیه می‌شود.

مدیرکل راهداری استان اردبیل: سفر غیرضروری نروید

هشدار به اردبیلی‌ها؛ سفر غیرضروری نروید
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم خواست باتوجه‌به شرایط جوی و بارش برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده از هرگونه سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به آماده‌باش ۸۰ اکیپ راهداری گفت: طبق اعلام هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده ۴۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: به دلیل برف و کولاک شدیدی که در ساعت آینده خواهیم داشت احتمال مسدودی راه‌های روستایی نیز وجود دارد که از مردم خواهشمندیم از ترددهای شبانه غیرضروری در محورهای فرعی و روستایی حتماً خودداری کنند.

وی گفت: در جهت خدمت‌رسانی هرچه شایسته به مردم عزیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ماشین‌آلات نهادها و بخش خصوصی انجام شده تا در مواقع بحرانی دچار مشکل نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اردبیل تصریح کرد: به دلیل کولاک شدید و بارش برف طی ساعات آینده مترددین حتماً از تجهیزات زمستانی و به‌ویژه زنجیرچرخ استفاده کنند و همکاری‌های لازم را با گروه مجهزهای راهداری و سایر نیروهای امدادی داشته باشند.

وثوقی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح زمستانی تاکنون با تلاش راهداران بیش از ۳۳ هزار کیلومتر باند برف‌روبی انجام و به هزار خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه اولویت بازگشایی راه‌ها به ترتیب با محورهای اصلی فرعی و روستایی است از مردم خواست جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اردبیل تماس بگیرند.

 

تعطیلی برخی از مدارس نوبت عصر در اردبیل

تعطیلی برخی از مدارس نوبت عصر در اردبیل
برودت دما مدارس سری بعد از ظهر برخی از شهرستان‌های استان اردبیل را به تعطیلی کشاند.

بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش اردبیل به دلیل برودت هوا و بارش برف در خلخال، هیر و گرمی فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی و در لاهرود و مشگین‌شهر دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت عصر بصورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

در سری صبح  امروز نیز در اردبیل و نمین فعالیت‌های آموزشی دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و متوسطه دوره اول روستایی در نوبت صبح  به صورت غیرحضوری در شاد برگزار شد.

هواشناسی برای اواخر امروز  و فردا هشدار هواشناسی قرمز  برای استان اردبیل صادر کرده و از هموطنان خواسته است تا موارد ذکر شده را رعایت کنند.

امدادرسانی به ۷۱۶ نفر گرفتار شده در برف و کولاک خلخال

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت به ۷۱۶ سرنشین خودروهای در راه مانده در برف و کولاک، امدادرسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل ؛ مجید فتاح زاده با بیان این مطلب افزود: با توجه به بارش برف و کولاک شدید در گردنه‌ الماس شهرستان خلخال از ظهر چهارشنبه ۲۲ دی، سه تیم‌ عملیاتی شهرستان خلخال متشکل از ۱۲ نفر/ روز نجاتگر با بکارگیری یک دستگاه خودروی امدادی به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

 

وی افزود: برهمین اساس، در پی تماس مردمی‌ با معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر بارش شدید برف و کولاک و گرفتار شدن چندین دستگاه خودرو در برف و کولاک، قرمز و سفید پوشان این جمعیت برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شدند.

 

این مسئول افزود: تا این لحظه به ۲۴۰ دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک توسط نجاتگران خستگی ناپذیر این جمعیت امدادرسانی شده است.

 

فتاح زاده با بیان اینکه چهار نفر از حادثه دیدگان نیز در پایگاه امداد و نجات بین شهری گردنه الماس اسکان داده شده اند، گفت: تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به صورت آماده باش در تمام محورهای مواصلاتی استان آماده خدمات رسانی به هموطنان می‌باشند.

 

گفتنی است، هم‎وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی و حادثه، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام /