معاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود:۶۶واحد تولیدی توسط بانک های عامل تملک شده باید در قالب اقاله یا واگذاری به غیر تعیین تکلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی که با حضور معاونین برنامه ریزی فرمانداری های شهرستان ها برگزار شد اظهار داشت: تعدادی از واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی در شهرک های صنعتی استان بنا به دلایلی راکد هستند.
وی با بیان اینکه ۱۱۶ واحد صنایع تبدیلی از سازمان جهاد کشاورزی مجوز گرفته اند گفت: طبق آمار ارایه شده با تامین یک هزار ۶۳۶میلیارد ریال اعتبار ۱۶۶واحد صنعتی با اشتغال ۲۵۹۶نفر به چرخه تولید باز می گردند.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود:۶۶واحد تولیدی توسط بانک های عامل تملک شده باید در قالب اقاله یا واگذاری به غیر تعیین تکلیف شود.
وی افزود:فرمانداری ها در شهرستان ها باید در مورد واحدهایی که در سال جاری به بهره برداری می رسند تمرکز بیشتری داشته باشند.
عزیزی از اجرای ۱۰۶طرح بالای ۶۰ درصد فیزیکی در حوزه کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: ۲۷ طرح در حوزه صنعت و ۸ مورد در بخش گردشگری در سال جاری به بهره برداری می رسند.
این مسئول برنامه ریزی تا۱۴۰۴ در حوزه های مختلف جهت ایجاد اشتغال و تولید را جز الویت ها دانست و گفت: افزایش کشت گلخانه ای در شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته وباید تا ۱۴۰۴، ۳۵۲۴ هکتار کشت گلخانه ای داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۰هکتار برای کشت گلخانه ای هدف گذاری شده است گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، افزایش راندمان تولید در کشت گلخانه ای و ایجاد اشتغال پایدار باید سرمایه گذاری ها به سمت ایجاد سوله های گلخانه و کشت محصولات گلخانه ای سوق داده شود.
عزیزی ادامه داد: فرمانداری ها و معاونان مشکلات واحدهای صنعتی ، خدماتی، گردشگری و صنایع تبدیلی بصورت دقیق احصا کرده تا جهت رفع موانع اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود:ظرفیت های صادراتی هر شهرستان جهت تعامل با بازار هدف و تنظیم بازار بصورت مستمر بررسی و برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی افزود: توافقی که بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی استان صورت گرفته بجای اعطای تسهیلات به متقاضیان وام پرورش دام، دام مولد اصلاح شده تحویل داده می شود.
ارژنگ عزیزی عنوان کرد:۹۵درصد از واحدهای شهرک های صنعتی را صنایع کوچک، ۲/۴درصد صنایع متوسط و ۲/۶درصد صنایع بزرگ تشکیل می دهد.
انتهای پیام/