مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و گردشگرپذیر در اولویت کاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین چالش هفته‌های اخیر، بحث شبکه ملی اطلاعات بود اظهار کرد: این پروژه از سه لایه زیرساخت، خدمات و لایه محتوا تشکیل شده که عمده وظایف وزارت ارتباطات، مربوط به لایه زیرساختی است.
وی اظهار کرد: وزارت ارتباطات در لایه خدمات نیز وظایف محدودی برعهده دارد اما عمده کار این وزارتخانه بحث زیرساخت است.
رزمی با بیان اینکه علی رغم همه محدودیت ها و تحریم ها، وزارت ارتباطات جزو وزارتخانه های فعال کشور است گفت: متاسفانه با عدم آگاهی مردم از مسئولیت نهادهای دیگر در بحث خدمات و محتوا، کوتاهی برخی ارگان‌ها و نهادها نیز به پای وزارت ارتباطات نوشته می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به افتتاح پروژه های متعدد با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته گفت: در حال حاضر پروژه هایی با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان آماده افتتاح داریم.
رزمی به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات در مناطق روستایی و شهری نیز اشاره کرد و افزود: صرف نظر از سه شهر جدید استان، تمامی شهرها به نسل سوم و چهارم تلفن همراه تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه در بحث اینترنت پرسرعت، تقریبا تجهیز ۱۶۰۰ روستا مدنظر است گفت: در حال حاضر ۸۳۰ روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و در تلاش هستیم ۵۳۰ روستای دیگر نیز از این خدمات بهره مند شوند.
رزمی تصریح کرد: امسال تقریبا تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به سیستم اینترنت پرسرعت تجهیز خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به مشکل رومینگ در مناطق مرزی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی در بحث رومینگ مربوط به توافق صورت گرفته بین کشور ایران و آذربایجان در خصوص داشتن سیگنال تا ۲ کیلومتری مرزهاست که متاسفانه ۱۳۸ روستای استان در محدوده همان دوکیلومتر واقع شده است.
رزمی گفت: براساس آمار رسمی، استان اردبیل از سال ۹۴ تا امروز، در بخش ” آی سی تی” ۸ رتبه ارتقا رده داشته و در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد.
وی اظهار کرد: در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که براساس میزان دسترسی به اینترنت، آموزش استفاده از اینترنت و اینکه مردم چقدر از اینترنت استقبال می کنند، مورد ارزیابی قرار می گیرد، استان اردبیل از از رتبه ۲۲ به رتبه ۱۷ ارتقا یافته است.
رزمی با اشاره به شبکه علمی ایران “شعا” اظهار کرد: در این خصوص مرکزی در دانشگاه محقق اردبیل فعال است که در حوزه کسب و کار اقدامات مناسبی در این مرکز صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: طبق آمار بالغ بر ۱۳۰۰ اپلیکیشن در استان تولید شده که در کافه بازار نیز قابل دسترس است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه حمایت های خوبی از حوزه اشتغال داریم گفت: با اخذ مجوزهای لازم میتوانیم تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ الی ۱۰ درصدی به کارآفرینان اختصاص دهیم.
رزمی در پایان با بیان اینکه مناطق محروم و گردشگرپذیر استان دو اولویت اصلی اداره کل ارتباطات در بحث زیرساخت است گفت: البته نگاه توسعه ای در بحث زیرساخت به تمامی نقاط استان وجود دارد.

انتهای پیام/