معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش می‌شود با برگزاری محافل نقد و بررسی کتاب،برپایی نمایشگاه، خرید کتاب و کتاب‌های صوتی آشتی مخاطبان با کتاب را دامن بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، رئوف موسوی امروز در نشست با اصحاب رسانه، با تأکید بر آشتی‌دادن مردم با کتاب و کتاب‌خوانی بیان داشت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه با برنامه متنوع و باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و رفع مشکلات چاپ و نشر در جای‌جای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی گفت: معرفی کتاب فاخر، انتخاب کتاب سال و برپایی جشن کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب و کارگاه‌های مهارتی و آموزشی و تعامل با نخبگان و صاحبان نظران و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و سازمان‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه از جمله برنامه‌های متنوعی خواهد بود که در سراسر استان اردبیل در طول هفته کتاب امسال برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: فراوانی مطالعه در استان اردبیل کم است، فلذا برای بهبود این شرایط تغییراتی در پارامتر فرهنگ مطالعه از امسال در حال اجرا است و تلاش می‌شود با برگزاری محافل بررسی کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب، خرید کتاب و کتاب‌های صوتی آشتی مخاطبان با کتاب را دامن بزنیم.

وی برپایی نمایشگاه‌های فصلی، سالانه و شهرستانی را یکی دیگر از راهکارهایی دانست که می‌تواند به بهبود کتاب‌خوانی در جامعه کمک کند .

موسوی به حمایت‌های اداره کل ارشاد استان اردبیل از ناشران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲ ناشر فعال در سطح استان داریم که به‌صورت متوسط ماهانه ۸۰ کتاب چاپ می‌کنند و سالانه بالای ۵ هزار عنوان کتاب در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی بیان داشت: بهبود شرایط مطالعه در استان اردبیل نیازمند عزم همگانی و همکاری همه نهادها و سازمان‌ها دارد و باید بتوانیم با ایجاد جذابیت و روشهای نوین مخاطبان خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/