مدیر واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۴ درصد خانوارهای ساکن در استان اردبیل تک‌فرزند هستند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،لیلا مسعودی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ باروری جمعیت در استان اردبیل بیان داشت: تمایل به تک‌فرزندی از جمله علل کاهش جمعیت و کاهش نرخ باروری در این استان است.

وی گفت: ۲۴ درصد خانوارهای ساکن در استان اردبیل تک‌فرزند هستند.

مدیر واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در شرایط کنونی که با کاهش جمعیت و بحران سالخوردگی مواجهیم، شعار “فرزند بیشتر، زندگی بهتر” در اولویت سیاست‌های حمایتی دولت قرار گرفته است.

وی به سیاست‌های حمایتی برای افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: در همین راستا خدمات رایگان مشاوره و ترویج فرزندآوری به زوج‌های در سن باروری توسط مراکز بهداشت استان اردبیل ارائه می‌شود و زوج‌های ۱۰ تا ۵۴ساله می‌توانند سالانه ۲ بار با مراجعه به مراکز بهداشت استان از این خدمات بهره‌مند شوند.

مسعودی با اشاره به ارائه خدمات رایگان مشاوره و ترویج فرزندآوری به زوج‌های در سن باروری توسط مراکز بهداشت استان گفت: هدف از این مشاوره بررسی ناباروری و علل تأخیر در باروری و فرزندآوری جمعیت استان است.

وی تصریح کرد: به‌زودی در راستای سلامت زنان در سنین باروری و فرزندآوری زوج‌ها، مرکز نفس برای جلوگیری از سقط‌جنین غیرقانونی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود .

انتهای خبر/