یکی از کارگران شرکت ریخته‌گری قطعات خودرو آرتا ماشین ادعا کرده است این کارگاه تولیدی به بهای اندک به استان دیگری واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانیکلبه خبر، یکی از کارگران شرکت ریخته‌گری قطعات خودرو آرتا ماشین با ارسال خبری با عنوان حراج آرتا ماشین مدعی شده بود این شرکت به دلیل بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی به استان قزوین واگذار شده است اما واقعیت ماجرا حکایت دیگری است.

امروز در صفحات مجازی اردبیل خبری مبنی بر حراج شرکت آرتا ماشین اردبیل بدلیل بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی به استان قزوین منتشر شد، کارگاه تولیدی که‌ زنجیره کامل ریخته‌گری با خطوط کالامری ایتالیایی و اتریشی در جهت تامین خط تولید سایپا در راستای تولید کاسه چرخ پراید، دنده فلای ویل پژو، با اشتعال ۱۲۵ نفر و خط تولید بروز با کوره‌های القایی مغناطیسی، قطب ریخته‌گری شمال کشور محسوب می‌شود

به گفته این منبع خبری تجهیزات و سرمایه لازم برای ایجاد چنین زنجیره تولید بدون زمین، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود اما بدلیل ۸۰۰ میلیون تومان بدهکاری کل تجهیزات و خط تولید  به مبلغی در حدود ۸ میلیارد تومان واگذار شده است.

تحقیقات سبلان ما نشان می‌دهد که مالک این کارگاه بزرگ تولیدی همیاری شهرداری است و این شرکت همچنان مالک آرتا ماشین است و خبری از واگذاری این کارگاه بزرگ تولیدی نیست.

واقعیت این است که کارگاه ریخته‌گری آرتا ماشین بیش از ۱۴ سال با مشکلات مالی متعددی مواجه بوده و چند سال پیش این کارگاه برای ادامه فعالیت به شخص دیگری واگذار شده بود تا شاید از مشکلات این کارگاه تولیدی گره‌گشایی شود اما متأسفانه این مهم اتفاق نیفتاد و رونق تولید به‌چرخ‌های آرتا ماشین بازنگشت.

مدیرعامل فعلی آرتا ماشین به دلیل بدهی‌های به‌ بار آمده و عدم سود دهی این کارگاه تولیدی درصدد واگذاری کارگاه به فرد دیگری است و شرکت همیاری شهرداری نیز پیگیر موضوع است و طبق تحقیقات بعمل آمده هنوز تصمیم قطعی برای سرنوشت این کارگاه مولد و قدیمی اردبیل گرفته نشده است.

تحقیقات نشان می دهد کارگاه آرتا ماشین امروز در حاشیه شهر قرار گرفته و به دلیل فرسودگی در صورت احیاء و ادامه فعالیت با خطر زیست محیطی مواجه است که در این زمینه نیز کارشناسان محیط زیست هشدارهای لازم را ارائه کرده‌اند.

 

انتهای پیام/