مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل حفظ منابع طبیعی و حراست از آب و خاک را وظیفه همگانی و ملی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در جمع مردم لاهرود با اشاره به تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری اراضی ملی اظهار کرد: پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک عنصر مهم محسوب شده و دولت نسبت به این موضوع حساسیت داشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شناسایی دقیق و سند دار کردن تمامی اراضی دولتی و تعیین دقیق مستثنیات را موجب پیشگیری از پدیده زمین خواری و تعدی به منابع ملی عنوان کرد و افزود: با در دستور قرار گرفتن این مهم  وضعیت اراضی ملی و منابع طبیعی مشخص  می گردد.

هدایت جلب مشارکتهای مردمی،استفاده ازدانش وظرفیت نیروهای بومی محلی را بسیارضروری، مهم وموثر درحفاظت از منابع طبیعی برشمرد واظهار داشت: بهترین حفاظت کننده عرصه های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی وکلیدی درحفظ این مواهب الهی دارند.

وی افزود: امسال یکی از اولویت های ما موضوع آبخیزداری است چرا که برای نخستین بار و با عنایت مقام معظم رهبری اعتبار خوبی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخیزداری در نظر گرفته شده است که در این خصوص در ۱۱ حوزه آبخیز استان در تمامی شهرستانها این پروژه ها با یک برنامه ریزی و طراحی مناسب اجرا میشود.

هدایت تصریح کرد: عملیات بیولوژیکی بصورت صد در صد اجرا شده و عملیات مکانیکی نیز ۷۰ در صد اجرا شده که در شهرستان مشگین شهر در ۲ حوزه عملیات آبخیزداری در حال اجرا است.

افزودنی است در محل مصلای شهر لاهرود که بهره برداران منطقه لاهرود حضور داشتند مسائل و مشکلات در حوزه منابع طبیعی از طرف بهره برداران مطرح وپاسخهای لازم توسط مدیر کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان ارائه و برای رفع مشکلات مطرح شده در چهار چوب و مقررات قول مساعد داده شد.

انتهای پیام/