مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در شهرستان های خلخال و کوثر زمین های مستعد جهت راه اندازی مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلبه خبر،  محمد اله بخش  امروز در بازدید مشترک با مدیرکل اوقاف اردبیل از ظرفیت های شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت : از جمله مجموعه‌های بسیار مهم، تاثیرگذار و پرمخاطب سازمان اوقاف می باشد که حیطه پردامنه و مخاطبان متعددی را دربر می‌گیرد و تعامل با این مجموعه در اولویت است.

وی افزود: سازمان شیلات به صورت کارشناسی و با برنامه ریزی های دقیق و مدون در عرصه‌های مختلف آبزی پروری ورود پیدا کرده و ظرفیت عظیمی را در کشور ایجاد کرده که استان اردبیل نیز در این بین می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان اظهار داشت:امیداوریم پس از بررسی های کارشناسی و ارزیابی و اعتبار سنجی، هرچه سریعتر قرارداد همکاری با اداره کل اوقاف وامور خیریه  تدوین کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان های خلخال و کوثر  زمین های مستعد جهت راه اندازی مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی وجود دارد که بخشی از آن متعلق به اداره‌کل اوقاف وامور خیریه است و امیدواریم با مذاکراتی که با اداره آب منطقه ای انجام خواهد شد، مشکلات مربوط به زمین های سازمان اوقاف حل و به‌ زودی مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در سطح چندین هکتار را در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

حجت الاسلام مهدی ستوده نیز در جریان این بازدید گفت: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این است که از ظرفیت عظیم موقوفات و بقاع متبرکه برای حل مشکلات جامعه و رونق بخشی به تولید و اشتغال استفاده شود.

وی تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه در سیاست گذاری های جدید خود به اجرای برنامه هایی می پردازد که منجر به احیا و بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفات این دو شهرستان می تواند به ظرفیتی مناسب برای تکثیر و پرورش انواع ماهیان تبدیل و بی شک با ایجاد ارزش افزوده در موقوفات همراه خواهد بود.

انتهای پیام/