طبق آخرین اظهارات مسئولان با رایزنی‌های صورت‌گرفته احتمالاً طی دو تا سه هفته آینده مناقصه تعیین پیمانکار جدید ورزشگاه دایی انجام می‌شود و در صورت برگزاری این مناقصه فاز اول شروع کارهای عمرانی این ورزشگاه تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، ورزشگاه ۲۰ هزارنفری «علی دایی» در اردبیل شاید جزو معدود ورزشگاه‌هایی است که اتمامش بیش از سه دهه طول کشیده و تأسف‌بارتر اینکه با رهاسازی این ورزشگاه به حال خود اموال این ورزشگاه به سرقت رفت و اندک وسایل باقی‌مانده نیز مستهلک شده است.

حال‌وروز تأسف‌بار ورزشگاه علی دایی پای دادستانی را هم به این ورزشگاه نیمه‌تمام باز کرد و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل اعلام کرد که با جدیت تضییع حقوق عامه و خیانت در حق بیت‌المال را در پروژه ورزشگاه علی دایی تعقیب خواهیم کرد و بدین ترتیب با این ورود ورزشگاه علی دایی بار دیگر در سرتیتر اخبار قرار گرفت و امید مردم برای اتمام این پروژه بعد از ۳۱ سال جانی تازه گرفت.

مناقصه تعیین پیمانکار جدید برای ورزشگاه دایی انجام می‌شود

دراین‌بین محمدعلی پهناور، مدیرکل تازه منصوب شده اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم اعلام کرد که تکمیل ورزشگاه علی دایی را با جدیت پیگیری می‎کنیم و از رایزنی‌ها برای بهبود شرایط موجود ورزشگاه علی دایی خبر داد.

پهناور در گفتگو با برنامه ورزشی رادیو اردبیل، درباره سرنوشت ورزشگاه علی دایی گفت: در حال حاضر دو تا سه پروژه در استان به دقِ‌دل تبدیل شده است که یکی از آنها ورزشگاه علی دایی است.

طبق اذعان مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، ورزشگاه علی دایی، مجموعه‌ای است که نظیرش در کشور اندک است و با اینکه ایراداتی برفرض مثال در جانمایی داشته است؛ اما این ایرادات سبب نمی‌شود اصل ماجرا را زیر سؤال برد.

پهناور بیان داشت: متأسفانه در دوره‌های مختلف ورزشگاه علی دایی رهاسازی شده که این امر سبب ایجاد مشکلات مختلف شده است و پیمانکاران رغبت چندانی برای حضور در این پروژه نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه کمترین وظایف هر استان است که از اموالش محافظت کند، اضافه کرد: خوشبختانه با عنایت نیروی انتظامی و استقرار گشت‎ها مسائل امنیتی ورزشگاه اردبیل در حال حل‌شدن است و پیمانکاران رغبت بیشتری برای کارکردن دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته احتمالاً طی دو تا سه هفته آینده مناقصه تعیین پیمانکار جدید انجام می‌شود و در صورت برگزاری این مناقصه فاز اول شروع کارهای عمرانی ورزشگاه دایی اردبیل تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد و با این اتفاق این ورزشگاه ۲۰ هزارنفری یک مرحله به بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری که در جلسه با وزیر داشتیم مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌های دولتی که متولی کاسه زمین چمن ورزشگاه علی دایی است دوباره این کاسه را خالی می‌کند.

تاج: برای احیای ورزشگاه دایی کمک می‌کنیم

همچنین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در سفر به اردبیل با اشاره به اسطوره‌های پرورش‌یافته فوتبالی در استان اردبیل به خبرنگاران گفت: وضعیت ورزشگاه علی دایی اردبیل حقیقتاً ما را نگران کرده است و مطابق هماهنگی انجام شده قرار است حداکثر کمک را جهت احیای مجدد این ورزشگاه انجام دهیم و از هیچ کمکی که سبب رشد و توسعه فوتبال در استان اردبیل شود دریغ نخواهیم کرد.

اظهارات امیدآفرین مسئولان برای احیای ورزشگاه ۲۰ هزارنفری علی دایی، بارقه امید را در دل استان یک میلیون و دویست‌هزارنفری روشن کرده است و بی شک آن چیزی که اهمیت دارد این است که اتمام این ورزشگاه همانند ۳۱ سال گذشته فقط در حد حرف نماند و عینیت پیدا کند چرا که در شرایط کنونی از ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌هایی که مورد استقبال جامعه است انتظارات زیادی می‌رود و باید باعث امیدواری جامعه و به‌خصوص نسل جوان شود.

آمارها حکایت از این دارد که سرانه ورزشی استان اردبیل پایین‌تر از سرانه کشوری است و در خود شهر اردبیل نیز به‌مراتب وضعیت بدتر است و قطعاً احیا ورزشگاه علی دایی انگیزه جوانان و مردم این دیار را برای روی‌آوردن به ورزش و سالم‌سازی روح و تن افزایش می‌دهد و دوباره شاهدرویش اسطوره‌های بی‌نظیر از دیار سبلان در سطح جهان خواهیم بود.