هفت روز از زمستان گذشت اما هنوز برف زمستانی در اردبیلی همیشه برفی، بر زمین ننشسته است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، این روزها دیار سبلان دلتنگ روزهای برفی است این در حالیست که این نقطه از دنیا همیشه به برفش شهره بوده است.

امروز هفت روز از زمستان گذشته ولی هنوز هم برف زمستانی در اردبیل بر زمین ننشسته است، طبق پیش‌بینی هواشناسی آخر هفته ممکن در برخی از نقاط استان اردبیل به ویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران و برف و در بخش‌هایی از مناطق شمالی استان بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

براساس نقشه‌های هواشناسی تا حوالی ظهر پنجشنبه ۷ آذر با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان اردبیل غالباً صاف و در مناطق مرکزی و جنوبی پدیده غالب وزش باد جنوبی (گاهی با سرعت تند) خواهد بود.

 

لذا با توجه به انباشت برف در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی جنوب استان اردبیل (به ویژه در گردنه الماس) رخداد کولاک برف دور از انتظار نیست.

 

اما از بعدازظهر پنجشنبه ضمن وزش باد خزری (در نوار شرقی و مناطق شمالی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) و نفوذ هوای مرطوب و نسبتاً سرد به استان اردبیل، آسمان استان بتدریج ابری شده و دمای هوا به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.

 

از این‌رو از پنجشنبه شب تا بعدازظهر جمعه هفته جاری علاوه بر ابری و مه‌آلود بودن هوا، در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران و برف و در بخش‌هایی از مناطق شمالی استان بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

 

ضمناً در روز جمعه هوای نسبتاً سرد در سطح استان حاکم می‌شود و در صبح شنبه (۹ دی) کمینه دمای هوا بطور محسوس افت خواهد کرد.

 

مجدداً از روز شنبه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی پایدار بوده و به دلیل وزش باد جنوبی، دمای هوا در طول روزها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/