رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: به علت بارش برف همراه با کولاک شدید راه ارتباطی ۸۰ روستای این شهرستان مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، عباس حقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان گفت: بارش برف همراه با کولاک که از صبح روز گذشته در بیشتر مناطق این شهرستان آغاز شده هم‌اکنون با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با وجود بارش برف همراه با کولاک شدید در مسیرهای ارتباطی خلخال، به‌استثنای راه ارتباطی خلخال – پونل، تردد خودروها با استفاده از زنجیرچرخ در جاده‌ها جریان دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال با بیان اینکه درحالی‌که راه ارتباطی چند روستای شهرستان با تلاش راهداران برف‌روبی و بازگشایی شده بود، اظهار کرد: اما باز به علت تداوم بارش برف سنگین همراه با کولاک این جاده‌ها دوباره بسته شد که نیروهای راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها تلاش می‌کنند.

حقی با اشاره به ناپایداری هوا و بارش برف همراه با کولاک و همچنین محدودیت دید در جاده‌های ارتباطی بین‌شهری و روستایی خلخال از مردم خواست از سفرهای غیرضروری اجتناب و از وسایط نقلیه عمومی برای مسافرت‌های ضروری خود استفاده کنند.

حقی ادامه داد: درعین‌حال بارش برف همراه با کولاک شدید و محدودیت دید موجب مختل‌شدن زندگی عادی مردم و شهروندان خلخال شده است.

گفتنی است: طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل دمای هوا در اردبیل هفت درجه، سرعین ۸ درجه، مشگین‌شهر ۹ درجه، خلخال ۴ درجه، کوثر ۳ درجه گرمی، پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار یک درجه زیر صفر گزارش شده است.

خاطرنشان می‌شود: خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر استان اردبیل است که در همسایگی استان گیلان واقع است.

انهای پیام/