معاون فرماندار بیله‌سوار از کاهش طلاق در این منطقه خبر داد و گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۲۱ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، یوسف بدرزاده معاون فرماندار بیله‌سوار پیش از ظهر امروزدر جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی بیله‌سوار اظهار کرد:در ۲ ماه نخست امسال ۲۱ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این مدت ۵۸ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی میزان ازدواج ثبت شده در سال گذشته را ۲۳۱ مورد ذکر کرد که در مقایسه با سال ماقبل ۳۳ درصد کاهش یافته و افزود: در این مدت ۷۳ مورد طلاق به ثبت رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ ، حدود ۱۵ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار پارسال ۴۸۲ مورد ولادت در شهرستان بیله‌سوار به ثبت رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۲ درصد افزایش و ۲۶۱ مورد فوتی ثبت شد که نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون فرماندار بیله‌سوار خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد ولادت‌ها و ۹۶.۵ درصد فوتی‌ها در این شهرستان پارسال در مهلت قانونی ثبت شده است.

وی بیشترین فراوانی اسامی دخترانه ثبت شده در این شهرستان در سال گذشته را به ترتیب جانان ، آنیل ، نفس ، ماهلین ، نورا ، رها ، آوا و نیلا و بیشترین اسامی پسرانه ثبت شده را آرسام ، آراز ، صدرا ، آریا ، امیرعلی ، کارن و علی اصغر ذکر کرد.

وی گفت: تعداد متقاضیانی که از زمان شروع صدور کارت هوشمند ملی درخواست کارت کرده‌اند ، ۳۸ هزار و ۹۶۵ نفر است که ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال که معادل ۴۱ هزار و ۷۴ نفر هستند را شامل می‌شود.

انتهای پیام/