اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای هفته پیش رو بارش برف سراسر استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و سرد در همه مناطق استان از صبح شنبه ۲۳ دی تا ظهر دوشنبه ۲۵ دی، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، بارش برف و باران گاهی شدید، بارش برف در سطح استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، کولاک برف در اثر وزش باد تند تا نسبتٱ شدید و کاهش محسوس دمای هوا در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، انتظار می‌رود.

براساس هشدار نارنجی صادر شده از سوی هواشناسی استان اردبیل، اختلال در تردد شهری و برون‌شهری به‌دلیل لغزنندگی و یخبندان، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها، وقوع یخبندان در سطح استان، تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها و اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه‌های استان اردبیل، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب و احتیاط هنگام تردد در جاده‌ها و گردنه‌ها و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان در مناطق سردسیر، انجام تمهیدات لازم جهت برف‌روبی و محلول‌پاشی در مناطق شهری و برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی در فضای باز، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به‌دلیل بارش سنگین برف، کولاک برف و سرمازدگی شدید و کنترل دمای سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است

انتهای پیام/