جستجوها برای یافتن سه جوان مفقود شده در ارتفاعات مشگین‌شهر، طبق اعلام مسئولان در پنجمین روز جستجو نیز بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، باگذشت پنج‌روز از جستجوها برای یافتن سه جوان مفقود شده در ارتفاعات غرب مشگین‌شهر، هنوز رد و نشانی از این سه جوان پیدا نشده است.

طبق اعلام حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل، پنجمین روز عملیات جستجو در حالی پایان یافت که جستجوی سه‌ساعته یک فروند بالگرد امدادی از منطقه صائین و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در شعاع چهارکیلومتری از موقعیت مکانی ارسال شده و مناطق احتمال حضور سه جوان مفقودشده، نتیجه‌ای نداشت.

قویدل در تشریح آخرین جزئیات عملیات جست‌وجو برای سه جوان مشگین‌شهری که از اواخر هفته گذشته در آلوج احمدآباد در مشگین غربی مفقود شده‌اند، به ایرنا گفت: از ساعت پنج بامداد امروز (سه‌شنبه)۲ تیم جستجو و امداد زمینی جمعیت هلال‌احمر با استفاده از یک دستگاه خودرو برفی آرگو به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یک فروند بالگرد امداد هم از منطقه صائین از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به مدت سه ساعت اقدام به گشت‌زنی و جستجو برای یافتن این افراد کرد؛ اما باتوجه‌به وزش باد شدید در محل، عملیات جستجوی هوایی متوقف شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل ادامه داد: تداوم باد شدید و بوران عملیات جستجو توسط تیم‌های زمینی را هم متوقف کرد.

قویدل یادآور شد: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل، شعاع چهارکیلومتری از موقعیت مکانی ارسال شده، را جست‌وجو کردند؛ اما تاکنون هیچ رد و نشانه‌ای از مفقودین در موقعیت مکانی اعلام شده و مناطقی که احتمال حضور آنها وجود داشت، به دست نیامده است.

وی ادامه داد: منتظر اعلام وضعیت جوی از سوی اداره کل هواشناسی استان اردبیل هستیم و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تیم‌های امداد زمینی و هوایی عملیات جست‌وجو را فردا از سر خواهند گرفت.

پنجشنبه هفته گذشته بود که سه جوان مشگین‌شهری در ارتفاعات مشگین‌شهر مفقود شدند و به‌محض اعلام مفقودی این افراد از طرف خانواده‌هایشان در روز جمعه، عملیات جستجو آغاز شد؛ اما هنوز پس از گذشت پنج‌روز از جستجوها، هنوز رد و نشانی از مفقودشدگان نیست.

بارش سنگین برف و کولاکی‌بودن منطقه عملیات جستجو را در مواقعی با مشکل مواجه کرده و امکان جستجوی عملیات هوایی را نیز سلب می‌کند حتی بروز چنین شرایطی عملیات تیم‌های زمینی را هم متوقف می‌کند.

طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل عملیات جستجو برای یافتن سه جوان مفقود شده در مشگین‌شهر، فردا ازسرگرفته می‌شود؛ اما در صورت تداوم وزش باد، عملیات هوایی امکان‌پذیر نخواهد بود و اگر در منطقه بوران هم رخ دهد، عملیات تیم‌های زمینی هم متوقف خواهد شد.
انتهای پیام/