مدتی است ترافیک برخی از خیابان‌های اردبیل مشکل‌ساز شده و و آرام آرام سایه سنگین این معضل نفس شهر را تنگ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، خیابان‌های اردبیل لحظه‌به‌لحظه شلوغ‌تر می‌شود و این شلوغی گره‌های ترافیکی را کورتر می‌کند، اما این همه ماجرا نیست؛ گویی زندگی ماشینی بدجور روی اعصاب خیلی‌ها اثر گذاشته و کم‌حوصله‌تر شده‌ایم حتی درگیری و نزاع در ترافیک چنددقیقه‌ای، بیشتر شده است.

راننده‌ای که از ترافیک ۱۰ دقیقه‌ای در مسیر ایستگاه سرعین به سمت میدان مبارزان کلافه است، دست روی بوق گذاشته و از راننده بغلی می‌خواهد تا زودتر حرکت کند، اما همین بوق‌زدن و حرکات دست راننده کافی است تا راننده دیگر عصبانی شود و شروع به فحاشی کند و نزاع و درگیری شروع شود.

بی‌شک مواردی مانند عرض نامناسب معابر، کمبود شدید پارکینگ در مرکز شهر و نبود فرهنگ و نظم ترافیکی صحیح را نمی‌توان در بحث ترافیک روبه‌افزایش خیابان‌های اردبیل نادیده گرفت؛ اما قطعاً می‌شود در ترافیک صبورتر بود و به دست‌اندرکاران امر این فرصت را داد که با راهکارهای اساسی معضل ترافیک را حل کنند.

پیش‌تر سرهنگ حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اردبیل در خبر خبرگزاری ایرنا، گفته بود که نبود پارکینگ به‌اندازه کافی در مراکز شهر و افزایش تعداد خودرو مخصوصاً در فصل تابستان که با حضور مسافران و گردشگران و در سایر فصل‌ها مدارس و دانشگاه‌ها که باعث افزایش تردد در مرکز شهر می‌شود.

کارشناسان ترافیک اردبیل بر این باورند: خیابان‌های فعلی اردبیل ظرفیت این حجم از خودروها را ندارند و باید دستگاه حمل‌ونقل عمومی توسعه و بهبود یابد و علاوه بر این استفاده از فناوری‌های نوین نیز می‌تواند در این مقطع راه‌گشای گره کور ترافیک در اردبیل باشد.

یک شهروند اردبیلی که از خیابان‌های بی‌نظم اردبیل مخصوصاً در ساعات آغاز و اتمام ادارات و مدارس شاکی است، به خبرنگار سبلان ما، گفت: احداث پل‌های زیرگذر و روگذر، حذف میدان‌ها، ایجاد چهارراه‌ها و قراردادن چراغ‌راهنمایی و رانندگی در نقاط موردنیاز قطعاً از ترافیک شهر اردبیل می‌کاهد.

این شهروند اضافه کرد: مدتی است که چراغ‌راهنمای و رانندگی را در دو سوی میدان بسیج اردبیل قرار داده‌اند که این کار توانست ترافیک این میدان را کاهش بدهد.

همچنین وجود وانت‌بار میوه‌فروش در معابر شهری که بخش زیادی از فضای پارک رفت‌وآمد عموم خودروها را اشغال می‌کند، باعث افزایش بیش از حد ترافیک در شهر اردبیل شده است که قطعاً برای رهایی از معضل ترافیکی باید همه پای‌کار بیایند.