معاون فرهنگی ارشاد اسلامی اردبیل از آیین نکوداشت ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل در نیمه آذرماه خبر داد.

رئوف موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،با اشاره به‌ضرورت تکریم و نکوداشت هنرمندان و تأثیر مطلوب آن بر نسل جدید اظهار داشت: دیار سبلان، خطه مفاخرخیزی است که نامدارانی همچون شیخ صفی‌الدین، محقق اردبیلی تا استاد شاهی اردبیلی را در دامن خود پرورده است؛ این مفاخر تأثیر قابل‌توجهی بر فرهنگ ایران داشته و گذشته پرافتخار ما را با امروز پیوند زده‌اند.

وی گفت: باهدف الگو قراردادن هنرمندان پیش‌کسوت به‌ویژه برای نسل جوان و تأکید بر جایگاه ویژه شهرستان‌ها در پرورش نخبگان فرهنگی و هنری، آیین نکوداشتی برای ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل در تالار مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و ذیل سفر «هفت بحر هنر»، برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی اردبیل اضافه کرد: در بین ۳۰ چهره ناب و نامدار فرهنگ و هنر اردبیلی، هنرمندانی از سراسر استان اردبیل و در رشته‌های مختلف سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، شعر و ادب، موسیقی و رسانه حضور دارند و در این آئین از استاد شاهی، شاعر و ادیب برجسته کشوری نیز تکریم و تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنرمندانی چون علی نصیریان، اتابک نادری، فرهاد قائمیان، داریوش مودییان و اسماعیل امینی در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل، حضور خواهند داشت.

موسوی بیان داشت: آیین نکوداشت نامداران فرهنگی استان اردبیل، چهارمین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار، پیش‌کسوت و یا دارای نشان درجه یک هنری است که در استان‌ها توسط صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی و ذیل سفر «هفت بحر هنر» برگزار می‌شود.

وی گفت: آئین نکوداشت ۳۰ نامدار فرهنگی و هنری استان اردبیل با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر، مسئولان استانی و محلی و جمع کثیری از هنرمندان و نامداران استان اردبیل به همراه خانواده‌هایشان روز ۱۵ آذرماه برگزار خواهد شد.