مدیرکل هواشناسی استان گفت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهند، فردا پدیده غالب در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی وزش بادهای تند تا شدید با سرعت بین 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت، گاهی به صورت لحظه‌ای تا 80 کیلومتربر ساعت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان در جمع خبرنگاران گفت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهند، فردا پدیده غالب در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی وزش بادهای تند تا شدید با سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، گاهی به صورت لحظه‌ای تا ۸۰ کیلومتربر ساعت باشد.

وی از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته جاری سامانه بارشی نسبتا قوی وارد استان شده و تا عصر روز سه شنبه در تمامی مناطق استان سبب بارش باران و برف خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بیشترین نزولات این سامانه به صورت باران بوده و در شهرستان‌های خلخال، سرعین و نیر بارش برف در دوشنبه شب و روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر افزود: حجم بارش قابل انتظار در مناطق شمالی استان ۵ تا ۱۰ میلیمتر، در مناطق مرکزی استان ۵ تا ۱۰ میلیمتر و در مناطق جنوبی استان ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه بر اثر شدت بارش، آب گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق استان دور از انتظار نخواهد بود، تصریح کرد: بارش در مناطق کوهستانی استان به ویژه در گردنه صایین، الماس و بودالالو سبب کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

انتهای پیام/