طبق پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل از روز شنبه هفته آینده، بارش‌ها قسمت‌های بیشتری از استان را فراگرفته و در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر شاهد بارش برف خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جو استان تا روز جمعه (۱۲ آبان) نسبتاً ناپایدار و همراه با جریانات جنوبی خواهد بود. براین‌اساس آسمان در غالب مناطق کمی تا نیمه ابری توام با وزش باد جنوبی (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و افزایش نسبی دما بوده و در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان رگبار باران (در برخی اوقات با رعد و برق) پیش‌بینی می‌شود. هرچند موقتاً روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته می‌شود.

بر این اساس اما از روز شنبه (۱۳ آبان) جریانات جوی در استان شمالی شده و با توجه به گذر امواج ناپایدارتر از میانی جو، از دمای هوا کاسته شده و بر مقدار ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد؛ بارش‌ها قسمت‌های بیشتری از استان را فرا گرفته و در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر شاهد بارش برف خواهیم بود. این شرایط جوی تا ظهر روز یکشنبه (۱۴ آبان) در استان ادامه خواهد داشت و همچنین اوج بارش‌ها از بعدازظهر شنبه تا اوایل وقت روز یکشنبه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی اردبیل از ظهر یکشنبه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

انتهای پیام/