استاندار اردبیل وضعیت استان در زمینه کنکور سراسری و نمرات نهایی را نامطلوب بیان کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: جهت بهبود رتیه کشوری  استان در زمینه کنکور برنامه‌ریزی‌های لازم توسط متخصصان حوزه آموزش و کنکور در دستور کار است و کلاس‌های ویژه و تخصصی کنکور با حضور اساتید مجرب ملی و استانی برگزار خواهد شد.

عاملی با بیان اینکه وضعیت استان اردبیل در حوزه نمرات نهایی هم نامطلوب است، گفت: برای اصلاح این وضعیت کلاس‌های فوق‌العاده با حضور اساتید مجرب و با استفاده از جزوات طراحی‌شده تخصصی در طول سال‌ تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی با اشازه به صدمات ناشی از برگزاری کلاس های درس دانش آموزان به صورت مجازی در طی دو سال تحصیلی  اخیر، تصریح کرد: برگزاری کلاس ها به شیوه مجازی در زمان بیماری منحوس کرونا، ضربه سنگینی به حوزه آموزش‌وپرورش وارد کرد که با توجه به حضوری بودن سال تحصیلی آینده، اقدامات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس با شرایط مناسب انجام می‌شود.

وضعیت نامطلوب استان اردبیل درکنکوری سراسری در شرایطی است که خود “کنکور” سالهاست کابوس و نگرانی بزرگ برای داوطلبان و خانواده ها بوده و اساسا اصلاح روش برگزاری و یا حذف کنکور همواره موضوعی داغ در بین ایرانیان است.

براین اساس همه امیدوارند روش فعلی کنکور که به نوعی همه سوابق و زحمات تحصیلی ۱۲ ساله دانش‌آموزان را نادیده گرفته و باعث رقم خوردن سرنوشت آنان در یک آزمون چهار ساعته می‌شد، هرچه سریع تراصلاح شود کما اینکه خوشبختانه در شورایعالی انقلاب فرهنگی این نگرانی مهم مورد توجه قرار گرفت و  درباره ساماندهی کنکور مصوب شد که به تدریج و در مدت ۴ سال به شکلی اصلاح خواهد شد که تحصیلات دانش‌آموزان، به ویژه سه سال آخر دبیرستان، در سنجش و پذیرش آنان در دانشگاه، سهم ۶۰ درصدی خواهد داشت و سهم کنکور از ۱۰۰ درصد فعلی به ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

 اما در کنکور ۱۴۰۲ امتحان دروس عمومی در کنکور برگزار نمی‌شود و تاثیر قطعی معدل به صورت ۶۰ درصد است، زیرمجموعه‌ها حذف می‌شوند و کنکور ۲ بار در سال برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/