مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:تا اواسط هفته جاری، جو استان اردبیل در غالب مناطق نسبتاً پایدار و آسمان صاف تا نیمه ابری توأم با وزش باد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، سیاوش محمدی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل با اشاره به پایداری دمای هوا تا اواسط هفته در اردبیل اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش بینی و تازه‌ترین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره نشان می‌دهند تا اواسط هفته جاری، جو استان اردبیل در غالب مناطق نسبتاً پایدار و آسمان صاف تا نیمه ابری توأم با وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه تغییرات دمایی قابل ملاحظه نخواهد بود، گفت: اما با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی تا روز چهارشنبه در برخی نقاط مناطق مرکزی و جنوبی استان و همچنین شهرستان‌های گرمی و انگوت رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: ناپایداری‌ها اغلب به صورت رگبار گاهی با رعد و برق و در بعضی مناطق از جمله کوهپایه‌ها و دشت اردبیل به شکل هوای مه آلود، باران ملایم و باران ریزه با تمرکز در پهنه شمالی شمال غرب انتظار می‌روند.

محمدی با اشاره به اینکه  روز دوشنبه کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار فرامنطقه‌ای دور از انتظار نخواهد بود، ادامه داد: در نوار شمالی استان این پیش بینی طی ساعات بعد از ظهر وزش باد شرقی گاهی تند قابل توجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اوج ناپایداری‌های موقت در برخی مناطق استان اردبیل طی روز دوشنبه خواهد بود، گفت: روند کاهش دما که از پنجشنبه شب در غرب خزر، شمال غرب و به ویژه منطقه‌ی اردبیل آغاز شده است تا دوشنبه ضمن تشدید ادامه می‌یابد.