رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از پایان پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: در مجموعه 891 داوطلب با پیش ثبت‌نام آمادگی خود را برای داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم در استان اردبیل اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،رضا قاسمیان در گفتگو باسبلان ما، از پایان مهلت پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در مهلت اعلام شده برای اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۹۱ داوطلب پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۱۵ مرد و ۷۶ داوطلب زن هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نام کنندگان مربوط به حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با ۴۳۴ داوطلب است گفت: حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با ۱۵۷ داوطلب، گرمی و انگوت با ۷۴ داوطلب، مشگین‌شهر ۱۱۴ داوطلب و خلخال و کوثر با ۱۱۲ داوطلب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۱۴۳ نفر از داوطلبان ایثارگر هستند گفت: ۱۳ نفر از داوطلبین حوزوی هستند.

وی به میزان تحصیلات داوطلبین انتخابات مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ داوطلب دارای مدرک تحصیلی دکتری بوده و ۶۲۱ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد هستند

قاسمیان به رده سنی داوطلبین انتخابات مجلس دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: ۳۶ درصد از داوطبین در رده سنی  ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۹ درصد از داوطلبین در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۳ درصد از داوطلبین در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴ درصد از داوطلبین در رده سنی ۶۰ تا ۷۵ سال قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت:در حال حاضر شاهد افزایش نزدیک به ۴ برابری ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل هستیم که این نشان از اعتماد به ساز و کار انتخابات و اهتمام مردم در دفاع از نعمت مردم سالاری است.

انتهای پیام/