برخی از والدین به دلیل جابه‌جایی محل سکونت و برخی نیز به جهت باورداشتن به کیفیت مدارس خاص، پرونده در دست به دنبال ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس خاص هستند؛ اما بعضاً با پاسخ‌های «نه»، «جا نداریم» و... مواجه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،سکونت در محدوده تعیین شده توسط مدرسه موردنظر، شاید مهم‌ترین شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس باشد؛ اما بااین‌وجود برخی مدارس خاص هم هستند که متقاضیان زیادی دارند و علاوه بر محدوده سکونت شرایط دیگری هم برای ورود به این مدارس لازم است؛ البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و برخی از اولیا که موفق به ثبت‌نام فرزندشان در این مدارس خاص نشده‌اند از برخی قوانین نانوشته برای ورود به این مدارس خبر می‌دهند!

برای اینکه بدانید مدارس خاص اردبیل امسال کدام دانش‌آموزان را ثبت‌نام کرده، گفتگوی کلام الله صفری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل را بخوانید .

پذیرش دانش‌آموزان مدرسه شاهد امسال بر اساس کدام شاخص‌ها بود؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:قطعاً اگر خانواده شهدا و ایثارگران به مدرسه خاص شاهد مراجعه کنند، ثبت‌نام آنها انجام خواهد شد؛ اما اگر تراکم کلاس پر نشد، دانش‌آموزان دیگر هم ثبت‌نام می‌شوند.

مثلاً در رشته ریاضی فیزیک هرکس که به مدرسه شاهد مراجعه کند، ثبت‌نام می‌شود یا در رشته علوم‌تجربی پسران هم همین‌طور است و متقاضی ثبت‌نام می‌شود.

البته این مدرسه، شاخص خاص خود را دارد و نمرات دانش‌آموز کمتر از ۱۴ باشد در مدرسه شاهد ثبت‌نام نمی‌شود؛ اما این برای خانواده شهدا و ایثارگران صدق نمی‌کند.
درباره خانواده رزمندگان، حافظان قرآن، نفرات برتر جشنواره‌ها و منتخبین جشنواره‌های علمی، پژوهشی، پرورشی و تربیتی و فرزندان فرهنگیان، این عده امتیاز ویژه برای ثبت‌نام در مدرسه شاهد اردبیل دارند و پذیرش آنها بر اساس امتیاز است.

 

ثبت‌نام در مدرسه خاص تیزهوشان اردبیل چه شرایطی لازم دارد؟ 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:مدرسه تیزهوشان بر مبنای آزمون است حتی ذخیره هم در این مدرسه نداریم و نفرات برتر آزمون ورودی در این مدرسه ثبت‌نام می‌شوند.

 

ثبت‌نام مدارس هیئت‌امنایی چه شرایطی می‌خواهد؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:مدارس هیئت‌امنایی، همان دولتی هستند و نزدیک‌ترین فرد به مدرسه، در این مدارس ثبت‌نام می‌شود؛ هیچ مدیر هیئت‌امنایی نمی‌تواند ممانعت در ثبت‌نام این افراد ایجاد کند.

 

برای ثبت‌نام در مدرسه امید انقلاب انتقاداتی از طرف اولیا واقع در محدوده سکونت مطرح بود، این اخبار تا چه اندازه صحت دارد؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:ظرفیت امید انقلاب سه کلاس بود که به ۶ کلاس افزایش یافت.

ثبت‌نام در این مدرسه الکترونیکی انجام شد و محل احراز سکونت که می‌بایست سند یا قولنامه ارائه شود، بعضاً ارائه قولنامه‌های صوری وارد بحث می‌شود که وقتی چنین اتفاقی بیفتد مدیر مدرسه برای صحت‌سنجی از طرف سند می‌خواهد؛ این سند ممکن است برگه بانکی باشد که مستأجر پولی به صاحبخانه پرداخت کرده و نشان می‌دهد مدارک ارائه شده صوری نیست.

اتفاقاً بازرس‌های خارج از آموزش‌وپرورش به مدرسه امید انقلاب مراجعه و موارد را بررسی کردند .
 هزینه‌ای که برای ثبت‌نام در مدارس خاص گرفته می‌شود، قانونی است؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل:هزینه، در قبال ارائه خدمات آموزشی است هیئت‌امنایی بر اساس مصوبات ارکان مدرسه و توافق اولیا در قبال یک سری خدمات از جمله کلاس کنکور هزینه دریافت می‌کند، اما شهریه به‌صورت متمرکز کشوری است و دخل و تصرفی در آن توسط ارکان مدرسه نمی‌شود.

انجمن اولیاومربیان از ارکان مهم مدرسه هستند که در مورد مدیر، دانش‌آموزان وارد بحث شده و اظهارنظر می‌کنند و همچنین برنامه سالانه مدرسه را بررسی می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل به اولیا توصیه کرد به آموزش‌وپرورش اعتماد کنند به‌خصوص قرار است تمام مدارس اردبیل از نظر تجهیزات ارتقا یابند و معلمان مدارس خاص ملزم شده‌اند که در مدارس دولتی هم تدریس کنند.

برخی از والدین به دلیل جابه‌جایی محل سکونت و برخی نیز به جهت باورداشتن به کیفیت مدارس خاص، پرونده در دست به دنبال ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس خاص هستند؛ اما بعضاً با پاسخ‌های «نه»، «جا نداریم» و… مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/