رئیس اورژانس استان اردبیل گفت: بیشترین کمبود نیروی اورژانس در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار است که امیدواریم با همکاری مسئولان، بخشی از کمبودها تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، سعید مهری در گفتگویی اظهار داشت: باید آگاهی شهروندان نسبت به اینکه تلفن اورژانس امدادی است و نباید اشغال شود، افزایش یابد و در این زمینه نقش اصحاب رسانه استان اردبیل مهم است.

وی گفت: وضعیت اورژانس استان اردبیل از لحاظ آمایش سرزمینی مناسب است و در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۶۰ پایگاه اورژانس فعال است.

رئیس اورژانس استان اردبیل ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه بر حسب جمعیت و کیلومتر جاده‌ای تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۷۰ پایگاه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۰۰ آمبولانس اورژانس در پایگاه‌های اورژانس استان در حال استفاده است که از تعداد حدود نیمی از آن فرسوده و مستهلک شده است.

مهری با اشاره به اینکه عمر مفید آمبولانس‌ها ۵ سال است، اظهار کرد: تعدادی از این آمبولانس‌ها بیش از ۱۵ سال مورداستفاده بوده است.

وی تصریح کرد: هلی‌کوپتر آمبولانس و دو اتوبوس آمبولانس نیز برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اورژانس استان اردبیل بیان کرد: نیروی انسانی در اورژانس استان نسبت به سایر استان‌ها در حد متوسط است، اما در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیروی تخصصی در اورژانس استان کمبود نیرو داریم.

وی اعلام کرد: بیشترین کمبود نیرو در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار است و امیدواریم با همکاری مسئولان، بخشی از کمبود نیروی اورژانس استان تأمین شود.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

انتهای پیام/