دبیر نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) گفت: این کنگره با هدف آشنایی نسل جوان با شخصیت امام زمان (عج) و مکتب ظهور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، غفور رجبی امروز در نشست خبری اولین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) در حسینیه مرحوم میرزا محسن مجتهد اردبیلی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره آشنایی نسل جوان با زبان فاخر شعر و شخصیت امام زمان (عج) و مکتب ظهور است.

وی با اشاره به اینکه با انتشار غیررسمی پوستر کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) در فضای مجازی در  سه روز اخیر بیان داشت: تاکنون حدود ۶۰ اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است،

دبیر اولین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ خواهد بود، تاکید کرد: اشعار ارسالی در دو بخش ترکی و فارسی و در محورهای وصف و مدح حضرت مهدی (عج)، عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی (عج)، همبستگی ادیان در زمان ظهور، برابری و برادری شعار آسمانی ظهور، آرمان‌های مهدی موعود (عج) و زیبایی‌های ظهور و ویژگی منتظران ظهور و یاران حضرت مهدی (عج) است.

.وی اضافه کرد: هر شرکت‌کننده مجاز است در هر بخش سه اثر به کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) ارسال کند و جوایز در نظر گرفته شده  برای برگزیدگان علاوه بر تندیس کنگره  برای نفرات برتر، به نفر اول در هر بخش ۸۰ میلیون ریال ، نفر دوم ۶۰ میلیون ریال، نفر سوم ۴۰ میلیون ریال و برای ۱۰ نفر هم ۲۰ میلیون  ریال با عنوان شایسته تقدیر اهدا می‌شود.

 

رجبی با بیان اینکه ازپنج شاعر پیشکسوت نیز در این مراسم تجلیل خواهد شد، گفت: این کنگره با مشارکت تولیت مسجد جمکران، استانداری اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، صدا و سیما، اداره کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی استان، سپاه استان اردبیل و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل برگزار می شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کنگره آثار خود را در قالب word به آدرس دبیرخانه؛ اردبیل محله طوی، کوچه رحمانیه پلاک ۴۷ حسینیه مرحوم میرزا محسن مجتهد اردبیلی با کدپستی ۵۶۱۳۶۶۴۳۸۶ یا در فضای مجازی در ایتا به شماره ۰۹۱۴۹۵۳۵۱۸۶ ارسال کنند.

دبیر نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) خاطرنشان کرد: اختتامیه این کنگره ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن ولایت استان اردبیل برگزار می شود‌.

انتهای پیام/