مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: بر اجرای طرح یارانه دستمزد ۲۱۰۰ نفر نیروی کار شغل اولی مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور؛قاسم رحیمی در تشریح طرح یارانه دستمزد گفت: بر اساس این طرح، به کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید دیپلم و عمدتاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل اولی را جذب کنند ۳۰ درصد حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه به مدت ۱۲ ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه نیروی کار جذب شده نباید دارای بیشتر از ۶ ماه بیمه در دو سال گذشته باشد افزود: هر کارفرما تا ۵۰ درصد نیروهای بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح جذب نیرو داشته باشد.

قاسم رحیمی تصریح کرد: کارگاه های جدید الاحداث می توانند ۵۰ درصد نیروی کار شغل اولی مورد نیاز خود را در قالب طرح یارانه دستمزد بکارگیری نمایند.

وی ادامه داد: این طرح یک نوع ابزار تشویقی است که در قالب آن، به صورت ماهانه ۳۰ درصد از دستمزد نیروی کار، به کارفرما پرداخت می‌شود که طبق گفته معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه سهمیه استان اردبیل در این طرح ۲۱۲۶ نفر است افزود: واحدهای آسیب دیده از کرونا، شرکت های تعاونی، کارگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه‌های دارای نشان سبز از سازمان محیط زیست، کارگاه‌های دارای نشان اقتصاد مقاومتی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های برگزیده در جشنواره‌های ملی سالانه کار آفرینی و تعاونی در اولویت پرداخت یارانه دستمزد قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارفرمایان و افراد جویای کار واجد شرایط برای اطلاع از جزئیات و نام نویسی در این طرح به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.