رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: بامداد امروز بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن در یکی از مجتمع‌های مسکونی در اردبیل ۱۸ نفر مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  سعید مهری در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزئیات حادثه  گازگرفتگی شهروندان اردبیلی، اظهار کرد: ساعت ۰۳:۱۰ بامداد امروز به دنبال نشت گاز مونوکسید کربن در یکی از مجتمع‌های مسکونی واقع در محله میراشرف اردبیل تعداد ۱۸ نفر از شهروندان با علائم مسمومیت شناسایی و فوراً به بیمارستان امام (ره) اردبیل منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از ساکنان مجتمع با علائم خفیف مسمومیت در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: تعداد ۱۸ نفر با تشخیص کادر درمان اعزام شده به محل حادثه، به بیمارستان منتقل و پس از مداوا و تأیید کادر پزشکی بیمارستان امام ترخیص شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه بلافاصله پس از گزارش حادثه نیروهای امدادی اورژانس اردبیل در محل حاضر شدند، عنوان کرد: پس از وقوع حادثه گازگرفتگی یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه آمبولانس به همراه کادر درمان به محل اعزام شدند.

به گفته مهری به دلیل افت دمای هوا در ساعات شب شهروندان بدون دقت و بررسی وسایل گرمایشی اقدام به استفاده از این وسایل می‌کنند که همین موضوع علت نشت گاز در حادثه بامداد امروز بود.

وی همچنین از مردم استان خواست در صورت استفاده از وسایل گرمایشی طی روزهای آینده حتماً موارد لازم را جهت جلوگیری از نشت گاز مونوکسید کربن و هرگونه حادثه احتمالی به دقت بررسی کنند.

انتهای پیام/