شهردار اردبیل از اجرای طرح تبدیل برخی از آرای تخریب به جریمه نقدی در اردبیل خبر داد و گفت: چنانچه ساخت‌وساز برخلاف اصول سه‌گانه بهداشتی، شهرسازی و فنی نباشد، به واریز نقدی عوارض و جریمه تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، محمود صفری شهردار اردبیل از تعیین‌تکلیف ساختمان‌های دارای حکم تخریب با اجرای تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر اساس بند ت تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و دستورالعمل اجرایی وزارت کشور، امکان تبدیل برخی از آرای تخریب به جریمه نقدی فراهم شد که در شهر اردبیل نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: حکم تخریب ساختمان‌هایی که تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهر‌ها ساخته شده‌اند، چنانچه ساخت‌وساز برخلاف اصول سه‌گانه بهداشتی، شهرسازی و فنی نباشد، به واریز نقدی عوارض و جریمه تبدیل خواهد شد. تمامی مبالغ جریمه‌ها در محل حمل‌ونقل عمومی شهری هزینه خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان این‌که متقاضیان تا پایان شهریور فرصت دارند، جهت بهره‌مندی از این تبصره به مناطق ۵گانه شهرداری اردبیل مراجعه کنند، تصریح کرد: احکام صادرشده قطعی مبنی بر قلع و قمع با تأیید شهردار با رعایت مفاد یادشده، به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد و در صورت واریز نکردن نقدی و صد درصدی عوارض و جریمه تا پایان آذرماه امسال، مجددا به حکم اولیه برخواهد گشت.

صفری گفت: مالکان با توجه به محدودیت زمانی مقرر در قانون می‌توانند هم‌اکنون تا پایان شهریور ماه سال جاری با مراجعه به مناطق ۵ گانه شهرداری اردبیل نسبت به ارائه مدارک جهت بهره‌مندی از قانون مذکور و تعیین و تکلیف پرونده تخریب کمیسون ماده ۱۰۰ شهرداری اقدام کنند.

 

انتهای پیام/