ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (28 مرداد 1401) ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش رو روز جهانی مسجد و هفته دولت را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، نماز جمعه این هفته (۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱) در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

غصه لغو پروازهای فرودگاه پارس آباد همچنان ادامه دارد/کوتاهی رییس فرودگاه‌های استان اردبیل

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به لغو پرواز های فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: غصه لغو پرواز های فرودگاه پارس آباد همچنان ادامه دارد که این موضوع نارضایتی‌های مردم منطقه را در پی داشته است، رییس فرودگاه های استان اردبیل به اهالی محترم شمال استان کم لطفی می‌کند.

وی  افزود: ‌فرودگاه پارس آباد یکی از پر ظرفیت‌ترین فرودگاه‌ها است که باید در این راستا رییس فرودگاه‌های استان، استاندار اردبیل، مجمع نمایندگان استان اردبیل هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند تا حداقل سه پرواز در هفته برقرار شود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق باید زمانی امضا شودکه طرف‌های مقابل تضمین های قوی بدهند تا هر زمانی که دلشان بخواهد از توافق خارج نشوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره کمبود آب کشاورزی در استان اردبیل بیان کرد: باید آب کشاورزی به نحو احسن مدیریت و نظارت جدی بر نوبت بندی آبیاری زمین‌های کشاورزی انجام شود.

وی  ادامه با اشاره به یکم شهریور روز پزشک و تبریک این روز، بر اهمیت کار جهادی پزشکان و ضرورت حفظ شئونات یک پزشک متعهد در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.

دولت عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند/باید در جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد تلاش مضاعف کنیم

حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش رو به گرامی داشت روز جهانی مسجد پرداخت و اظهارکرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی این است که مساجد و فضاهای دینی رونقی بی سابقه گرفت صفوف نوبت اعتکاف و عبادت از هزاران جوان، استاد و دانشجو، زن و مرد آکنده شد.

وی افزود: نماز، روزه‌داری، پیاده روی زیارت، مراسم گوناگون و انفاقات واجب و مستحب در همه جا به ویژه در میان جوانان نهادینه شد و هر روز بیشتر و با کیفیتتر‌ نیز شده است این‌ها در دورانی اتفاق افتاده که سقوط روز افزون اخلاق در غرب باعث شده تا معنویت در بخش‌های عمده عالم منزوی شود اما رشد معنویت در ایران اسلامی معجزه‌ای دیگر از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی فعال و پیشرو است.

وی با بیان اینکه دشمن بر روی خالی شدن مساجد از مردم حساب ویژه باز کرده است تصریح کرد: ما باید در جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به همراه هیات امنا و ریش سفیدان تلاش مضاعف کنیم البته بعضاً مشکلاتی هم‌ داریم که متولی اداره امور مساجد بایستی در باب این مسائل جواب‌گو باشد مراجعه‌های زیادی در باب مشکلات مساجد هست که در حیطه و اختیارات ما نیست تعمیر، تخریب، همیشه بسته بودن و … لذا مسئولین مربوطه در این گونه موارد پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی گفت: یکی از راهکارها مشارکت دادن خانواده‌ها در اداره امور مسجد می‌باشد و ما هر چه در این راستا گام برداریم موفق‌تر خواهیم شد.

جعفرزاده در ادامه با تاکید بر اینکه آراستگی مساجد خود باعث ترغیب به حضور در مساجد می‌شود گفت: رعایت نظافت و بهداشت مساجد بایستی به صورت مستمر مورد بررسی قرار گیرد این مهم بر کیفیت حضور قشر نوجوانان و جوانان اثر مثبت دارد.

 جعفرزاده گفت: اینکه مسجد همیشه برقرار بوده و درب آن دائماً به روی مومنین باز باشد یک اصل تلقی می‌شود مساجد ما حتماً باید دارای هیات امناهای فعال و امام جماعت‌های دغدغه مندی باشد که در صدد گره گشایی از معضلات مردم است. به هیچ طریق نباید مساجد انحصاری شوند و شایسته است که روح وحدت بر مساجد ما حاکم باشد.

وی در بخش‌های دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ضمن گرامی داشت هفته دولت گفت: هفته دولت را گرامی می‌داریم و برای تمام عزیزانی که در راستای خدمت به مردم شریف قدمی بر می‌دارند را تحسین می‌کنیم و می‌خواهیم شیوه و روش شهید رجایی را در پیش بگیرند و با خلوصی در آن سطح به مردم خدمت کنند‌.

جعفرزاده در خاتمه افزود: دشمنان در صدد ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه هستند و از طرفی در صدد هستند تا مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند، لذا دولت باید عملکرد‌های خود را به عنوان دستاوردهای نظام به اطلاع مردم برسانند.

تقوا به عنوان مهمترین عامل سربلندی و پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه از تقوا به عنوان مهمترین عامل سربلندی و پیروزی نام برد و اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، کمبودهای ما به خاطر بی تقوایی است.

حجت الاسلام نعمتی افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادگی ملت مقام ایران در برابر زیاده خواهی های دشمنان و استکبار جهانی از نتایج تقوای الهی است.

وی عقب ماندگی در ابعاد مختلف و در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه‌ای را نشات گرفته از بی تقوایی افراد دانست و گفت: فساد در جامعه، شهوت قدرت و مقام تنها به دلیل از دست دادن روح تقوا است.

نعمتی گفت: اگر امروز در جامعه کسانیکه به فکر سو استفاده هستند به جای رفاه ملت، رفاه خودشان را در نظر بگیرند، با بی تقوایی خود به منافع ملت بی اعتنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: کسانیکه دارای مسئولیت هستند اگر وقت و عمرشان را در غیر اراده انقلاب و مسئولیت‌های انقلابی که بر عهده‌شان است مصرف کنند بی تقوایی کرده‌اند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: دنیای مجازی بومی ، مولفه ای مهم در استقلال فرهنگی کشور است، اعتماد مسئولان در فراهم کردن زیرساخت‌ها و اعتماد مردم به استفاده از بسترهای بومی سازنده است.

حجت الاسلام نعمتی به اینترنت ملی اشاره کرد و گفت: با ایجاد اینترنت ملی، استفاده دولت از شبکه‌های اجتماعی داخلی، سرمایه گذاری آموزش و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله راهکارهای تقویت فرهنگی ملی است.

وی در ادامه سخنان خود به ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی از ظرفیت‌های مساجد در تحکیم بنیان خانواده استفاده کنند.

با تلاش مضاعف دولتمردان، رضایت مردم جلب می‌شود

حجت الاسلام باوقار امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در خطبه‌های این هفته نمازامام جمعه با یادآوری سالروز  بیست وهشت مرداد، کودتای ۲۸ مرداد را به بهانه ملی کردن صنعت نفت و فاصله گرفتن دکترمصدق از آیت الله کاشانی دخیل دانست.

 باوقار در خصوص سالروز بازگشت ازادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود: آزادگان با زجر وشکنجه وتحمل چندین ساله اسارت الحمداله به کشور ایران اسلامی بازگشاند ودر این میان برخی از این عزیز جانشان را از دست دادند.

باوقارگفت: هفته دولت پیش رو است ودولتمردان تلاش مضاعف داشته باشند تا رضایت خاطر مردم عزیز فراهم گردد.

تمام اعمال انسان باید بر محور تقوا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت معنوی استوار گردد

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: تمام اعمال انسان باید بر محور تقوا به عنوان بزرگ‌ترین قدرت معنوی استوار گردد در غیر اینصورت انسان به بزرگ‌ترین خسران و ضرر و زیان مبتلا خواهد شد.

وی ادامه داد: انسان باید در تمام رفتار و سکنات خود تقوا را در نظر بگیرد تا خیر و برکت بر زندگی وی جاری و ساری شود.

عزیزی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد افزود: کودتای مذکور در راستای تامین منافع نظام سلطه و در راس آن، آمریکا بود و باعث شد تمام منابع و ثروت‌های عظیم ایران توسط آمریکایی‌ها به تاراج رود و این ناشی از اعتماد مصدق به آمریکا بود.

وی گفت: آمریکا از اول قابل اعتماد نبود و در هر زمان و فرصتی در صدد تامین منافع خود از جمهوری اسلامی است و الان هم که مذاکرات برجامی در حال مراحل پایانی است، توصیه من به تیم دیپلماسی و مذاکره کننده کشورمان این است، تمام جوانب امر را در نظر بگیرند و از اعتماد کامل به غرب به ویژه آمریکا اجتناب نمایند چرا که در طول تاریخ آمریکا نیت و اهداف خود را در مقابله با نظام جمهوری اسلامی نشان داده است.

وی ادامه داد: از مسوولان ارشد استانی به ویژه استاندار انقلابی و ولایی استان تقاضا داریم در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، با اختصاص بودجهه‌ای فرهنگی در راستای شاداب سازی و جذاب سازی مساجد اقدام جدی نمایند. چرا که اکنون بیشتر مساجد استان و شهرستان محروم و مرزی بیله سوار از کم‌ترین امکانات محروم هستند، و این بزرگ‌ترین آسیب در جذب حداکثری مردم به مساجد و اماکن مقدسه است.

وی در ادامه با برشمردن عملکرد عالی دولت افزود: اعضای دولت در این یکسال چنان عملکردی از خود نشان دادند و ثابت کردند که تنها مسوولان جهادی و انقلابی به درد این نظام می‌خورند نه افرادی که به دنبال تامین منافع شخصی خود هستند.

رونق و فعال بودن مساجد موجب حل معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود

حجت الاسلام حسن صفری امام جمعه شهر لاهرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، اظهارکرد: ترامپ و پمپئو و جان بولتون مشاور امنیتی سابق کاخ سفید در طول سه سال گذشته در ترس و وحشت از انتقام ایران به سر می برند و جرات سفر به خارج از آمریکا را ندارند

 صفری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی مساجدافزود: همه در برابر فعال سازی و رونق مساجد مسئول هستیم و اگر مساجد فعال باشد، معضلات فرهنگی و اجتماعی حل می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت به دولتمردان خدوم، کارآمد و دلسوز و انقلابی و مردمی گفت: امیدواریم دولتمردان خدماتی در شان این ملت قدرشناس و نجیب ارائه دهند و بیش از این شرمنده این مردم عزیز نباشیم. چرا که مردم ما همیشه جلوتر از مسوولین بوده و عقل و فهم و اقدام و درک و بصیرت آن‌ها بیشتر بوده است.

مصوبات سفر ریاست جمهوری محقق نشده است

 
حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه شهرستان خلخال در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خلخال اظهارکرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری محقق نشده و سهم و اعتبارات ابلاغ شده برای استان در قطع شهرستان برای خلخال اختصاص  نیافته است.

وی با اشاره به سفر مسوولین به منطقه و شهرستان خلخال گفت: سفرهایی که به قول‌های داده شده عمل نمی‌شود تبعات بدبینی به نظام و برای مسوولین را به دنبال دارد و مطالبه مردم  عمل به گفتار است.

اسدی با اشاره به آغاز هفته دولت وگرامیداشت این هفته گفت: در سال‌های گذشته با سفر ریاست جمهوری سابق اقای روحانی تونل خلخال به اسالم جز مصوبات بوده و تاکنون  این پروژه محقق نشده است.

وی خطاب به مسوولین ارشد استان گفت: اگر اعتبارات سفر به استان اختصاص نیافته که هیچ ولی اگر اختصاص یافته و قطعا نیز اختصاص یافته، چرا سهم اعتبارات برای توسعه وعمران منطقه تقسیم نشده و ابلاغ نشده است.

امام جمعه خلخال پیشرفت و توسعه منطقه خلخال را در شان مردم منطقه خلخال ندانست وقدردانی از شهرداری خلخال گفت: پروژه های خوبی در شهرداری شروع شده وقطعا نیاز به تسریع در پروژه هاست و پروژه بازار خلخال باید سریعا به نتیجه برسد.

 اسدی با اشاره به روز جهانی مسجد بر لزوم  اجرای برنامه‌های پرمحتوا در مساجد تاکیدکرد و گفت: شهر خلخال در قدیم الایام دارای عالمانی به آیات قرآن و عاملانی به قرآن داشته که برکات معنوی و فرهنگی خلخال به حضور همین عالمان و زندگی آنان در منطقه برای تبلیغ دین اسلام بوده است.

انتهای پیام/