مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تایید نهایی بیش از ۴۱ هزار متقاضی مسکن در ۲۹ شهر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون در ۲۹ شهر استان اردبیل پس از بررسی مدارک شامل انجام استعلامات سه‌گانه و بررسی سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا در نهایت ۴۱ هزار و ۲۳۹ نفر تأیید نهایی شدند.

 

حیدری اظهار کرد: در اجرای ماده (۱) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و جزء (۲) ذیل بند ب ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه به‌منظور کمک به تأمین مسکن فاقدین مسکن در چارچوب قانون ساماندهی، به استناد مجوز ماده (۲) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای واگذاری زمین‌های تحت تملک دولت برای حمایت از تولید انبوه و عرضه مسکن توسط بخش غیردولتی و حمایت از بهسازی و نوسازی و تولید و عرضه مسکن در بافت‌های فرسوده شهری طرح جهش تولید مسکن در استان اردبیل نیز هم‌زمان با سطح کشور در حال اجرا است.

 

وی گفت: برنامه ابلاغی چهارساله استان اردبیل بر اساس توزیع نیاز به مسکن شهری در برنامه‌های مختلف شامل تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد، درآمد متوسط، درآمد متوسط به بالا، تفاهم‌نامه‌های منعقده، محلات بازآفرینی شهری و تأمین مسکن توسط بخش خصوصی مجموعاً ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در استان اردبیل نیز هم‌زمان با سطح کشور در ۸ فاز ثبت‌نام متقاضیان این طرح در سامانه جامع طرح حمایتی مسکن انجام شده است.

 

حیدری ادامه داد: مجموعاً در ۲۹ شهر استان اردبیل تاکنون ۱۱۹هزار و ۵۰۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بررسی مدارک شامل انجام استعلامات سه‌گانه و بررسی سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا نهایتاً ۴۱ هزار و ۲۳۹ نفر تأیید نهایی شدند.

 

وی گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۴۳۰ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرهای استان تأیید شده‌اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پس از ارسال پیامک افتتاح حساب برای متقاضیان تأیید نهایی شده در کل استان ۲۸ هزار و ۷۸۳ نفر نسبت به واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۴ نفر از شهر اردبیل نسبت به تکمیل آورده اولیه اقدام کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: مطابق مصوبه شورای مسکن استان برای ثبت‌نام‌های شهر اردبیل مقرر شد ۴۰ میلیون تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ و ۴۰ میلیون تا پایان تیرماه تکمیل وجه کنند.

 

حیدری گفت: بر همین اساس تاکنون ۱۹ هزار و ۶۸۷ نفر متقاضی مسکن نسبت به تکمیل آورده ۸۰ میلیون‌تومانی در شهر اردبیل اقدام کرده‌اند که بر اساس اولویت‌بندی زمان واریزی به پروژه‌های تعریف شده تاکنون تخصیص داده شده‌اند و برای مابقی متقاضیان واریز وجه نیز اداره کل راه و شهرسازی در حال تأمین زمین بوده و به‌محض انجام مراحل طراحی سایت و تعیین قطعات به پروژه‌های بعدی تخصیص داده خواهند شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۲۳ هزار و ۱۹۳ نفر به پروژه‌های در حال اجرا استان تخصیص داده شده‌اند که ۱۸ هزار و ۲۱۷ نفر در شهر اردبیل و ۴ هزار و ۹۷۶ نفر متقاضی در سایر شهرهای استان تخصیص واحد شده‌اند که از ۱۶هزار و ۲۱۷ تخصیصی شهر اردبیل ۳ هزار و ۲۵۷ واحد در قالب ۱۸ پروژه در پروژه‌های قبلی تخصیص‌داده‌ شده‌اند.

 

حیدری افزود: پس از تأمین زمین ۵۰۵ هکتاری شهر اردبیل در سال گذشته محدوده روستای بنفشه درق به نام شهرک سردار قاسم سلیمانی، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به طراحی سایت مذکور اقدام و کاربری‌های شهرک مشخص شده و نهایتاً ۱۳ قطعه در محدوده مذکور با ظرفیت احداث ۱۴هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی تعریف شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به قرارداد واگذاری ۱۳ قطعه تخصیص‌داده‌شده به متقاضیان بر اساس اولویت واریزی اشاره و تأکید کرد: برای باقی‌مانده قطعات نیز در حال عقد قرارداد بوده و برای سایر متقاضیان واریز وجه نیز تأمین زمین انجام شده و در حال انجام مراحل طراحی سایت است.

 

وی ادامه داد: در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در فرصت محدود، عملیات اجرایی بتن‌ریزی فونداسیون ۷هزار و ۷۵۲ واحد و اجرای اسکلت ۷۱۲ واحد انجام شده است و در حال حاضر هم‌زمان آماده‌سازی کل سایت در حال اجرا است.

 

حیدری گفت: تاکنون در کل استان اردبیل برای ۱۷ هزار و ۹۳۵ واحد در بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، ملت و ملی جهت دریافت تسهیلات مسکن معرفی که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۷ واحد عقد قرارداد شده است.

 

انتهای پیام/