مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اردبیل گفت: در حال حاضر مقدار آب ذخیره شده در مخزن سد یامچی ۲۷ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، علی حیدری اُناری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اردبیل گفت: در حال حاضر مقدار آب ذخیره شده در مخزن سد یامچی ۲۷ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به کاهش محسوس آورد رودخانه بالیخلو به عنوان تنها منبع تامین کننده آب سد یامچی افزود: جریان ورودی آب به مخزن سد یامچی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و نبود پوشش برف در ارتفاعات، کاهش این مقدار آب در این سد دور از انتظار نیست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل باتاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب در استان گفت: تداوم کاهش حجم ذخیره آب سدها، باعث بروز بحران آب در ماه‌های مرداد و شهریور در استان خواهد شد.
وی با اعلام رصد جدی منابع و مصارف آب در استان گفت: وضعیت منابع آب آشامیدنی اردبیل، مشگین و شمال استان با توجه به وضعیت فعلی رفته رفته نگران کننده‌تر می‌شود.
حیدری اناری تامین آب پایدار و سالم را مهمترین وظیفه این شرکت عنوان کرد و گفت: برای عبور و پشت سر گذاشتن بحران کمبود آب، نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و مسئولین مرتبط هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل با اجرای طرح‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در دستور کار است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز در این بخش تامین شود.

انتهای پیام/