عصر دیروز هموطنان در منطقه برزند گرمی و انگوت لحظات تلخ و هولناکی را تجربه کردند و سیل خسارت سنگینی به بار آورد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، عصر دیروز هموطنان در منطقه برزند گرمی و انگوت لحظات تلخ و هولناکی را تجربه کردند؛ سیل خسارت سنگینی به بار آورد؛ پنج نفر را سیل با خود برد و از همان دقایق اولیه جستجو برای یافتن مفقودین سیل آغاز شد تا اینکه صبح امروز پیکر ‌یک‌ مرد و ۲ دختر بچه در منطقه روستای آق‌داش و روستای مسجدلوی بیله‌سوار پیدا شد.

یکی از اهالی روستا می‌گوید: این خانواده از پارس‌آباد برای شرکت در مراسمی آمده بودند که در مسیر برای سرزدن به زمین‌هایشان به روستای  “میکائیل دره سی”  آمدند، اما افسوس که این آخرین دیدار بود.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران درباره خسارت جانی سیل اخیر درشمال استان، اعلام کرد که تا این لحظه بر اثر سیل اخیر در انگوت، زیوه، قره آغاج و برزند یک نفر جان خود را از دست داد، ۲ نفر مصدوم  و پنج نفر مفقود شده‌اند؛ مفقودین این حادثه یک مرد ۳۳ ساله و چهار کودک چهار، ۶، ۱۳ و ۱۴ ساله هستند و جستجو برای پیدا کردن مفقودین حادثه توسط نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه های دخیل در ستاد بحران شهرستان گرمی ادامه دارد.

 

 تخریب پل انجیرلو و مسدود شدن جاده گرمی به بیله‌سوار

دیروز سیل خسارت مالی سنگینی هم داشت؛گرچه هنوز برآورد دقیقی از جزئیات خسارت سیل  به صورت رسمی اعلام نشده اما با توجه  حجم سیل، راه ارتباطی حدود ۳۰روستا در دو شهرستان مسدود شدو  در بدو وقوع سیل دیروز، تونل آزادگان در راه ارتباطی مشگین شهر به پارس آباد برای مدتی به دلیل حجم سیل بسته شد و عبور از کنارگذر این مسیر برقرار شد.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به دنبال وقوع سیل در مسیر گرمی به بیله‌سوار و تخریب بخشی از پل انجیرلو، این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بر این اساس رانندگانی که قصد تردد در مسیر گرمی به بیله‌سوار و پل انجیرلو را دارند از مسیر جایگزین و از روستاهای انجیرلو “شاه تپه سی” و “عالیشان” حرکت کنند؛ همچنین برای مسیر ترانزیتی نیز خودروهای عبوری می‌توانند از مسیر بیله‌سوار – پارس آباد – مشگین‌شهر استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل درگفتگو با ایرنا میزان خسارت سیل در هفته‌های اخیر را بدون احتساب خسارت سیل دیروز، بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه راهداری استان اردبیل اعلام کرده است.

انتهای پیام/