رزمایش سه‌روزۀ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار «ایران مقتدر» در منطقه ارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، منطقه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرحله اصلی این رزمایش از صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه ارس آغاز شد.

‌به گزارش تسنیم این رزمایش به‌مدت سه روز و‌ در‌ منطقه مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در این رزمایش برای نخستین مرتبه نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین خواهد شد.

علاوه بر این، در این رزمایش یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین خواهند کرد.

توضیحات خبرنگار تسنیم از رزمایش سپاه در ارس

سید محمد طاهری خبرنگار اعزامی تسنیم به منطقه ارس، در توضیحات رزمایش گفت: از آغاز جنگ قره‌باغ سه رزمایش در این منطقه برگزار شده است اما وسعت جغرافیایی این رزمایش تمام نوار مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد درحالی که رزمایش های قبلی در وسعت جغرافیایی کمتر بود.

وی افزود: حجم نیرو و تجهیزات گسترده‌تر از رزمایش قبلی است؛ همچنین برای اولین بار نصب پل شناور به‌روی ارس برای انتقال تجهیزات و نیرو صورت می‌پذیرد و احتمالاً طی روزهای‌ آینده این پل نصب می‌شود و تمرین انتقال تجهیزات انجام می‌شود. سناریوهای دفاعی و امنیتی توأمان انجام می‌شود.

این رزمایش در حالی‌برگزار می‌شود که هفته گذشته آقای رئیسی و رئیس‌جمهور آذربایجان الهام علی‌اف دیداری داشتند و گفتند جمهوری اسلامی هیچ تغییری در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه قبول نمی‌کند و در صورتی که این اتفاق بیفتد با قدرت پاسخ می‌دهد و باید دید بعد این رزمایش موضع کشورهای منطقه چه خواهد بود.

انتهای پیام/