رضا کریمی برای اولین بار نامش در انتخابات مجلس نهم مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، رضا کریمی برای اولین بار نامش در انتخابات مجلس نهم مطرح شد؛ انتخاباتی که بی‌شک یکی از داغ‌ترین و پرشورترین رقابت‌های انتخاباتی ادوار گذشته مجلس اردبیل بود.

حضور چهره‌های مطرح انتخاباتی ازجمله منصور حقیقت پور، مصطفی افضلی فرد، کمال‌الدین پیرموذن، سید کاظم موسوی، قاسم محمدی، حسن نوعی اقدم و بسیاری از افراد قدرتمند دیگر از حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین کافی بود تا در دوره نهم، حساسیت‌ها به اوج برسد.

اما در میان نام ها و اسامی بزرگ، این رضا کریمی کم نام‌ونشان بود که با تشکیل تیمی منسجم معادلات و توازن انتخابات را برهم زد و توانست خود را به‌عنوان یک پدیده معرفی کند.

کریمی حتی تا مرز رسیدن به بهارستان نیز پیش رفت اما شگفتی تکمیل نشد و تقدیر این بود که این چهره برای تصاحب کرسی مجلس، یک دوره دیگر، صبر کند.

هواداران و حامیان کریمی نیز از عدم راه‌یابی کاندیدای خود دلسرد نشدند و اتفاقاً با عزمی راسخ خود را برای دور دهم آماده کردند؛ دراین‌بین کاندید نشدن قاسم محمدی برای انتخابات مجلس دهم که قرابت سببی با کریمی داشت نیز مزید بر علت شد تا مسیر حضور آقای پدیده در مجلس دهم، هموارتر شود.

رضا کریمی در دور دهم امیدوارتر و البته پرحاشیه تر از دور نهم وارد کارزار انتخاباتی شد.

کریمی که در دور نهم خود را به‌عنوان کاندیدای مستقل و ولایی مطرح کرده بود، به‌یک‌باره و با رد صلاحیت سه کاندیدای مطرح اصلاحاتی در انتخابات مجلس دهم، خود را کاندیدایی از جنس اصلاحات معرفی کرد و توانست حمایت این طیف را نیز داشته باشد.

انتخابات مجلس دهم همان‌گونه پیش رفت که کریمی و هواداران او، انتظارش را داشتند و پدیده دور نهم، توانست بعد از صدیف بدری به‌عنوان نفر دوم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، راهی مجلس شود.

حضور کریمی در مجلس از همان ابتدا حاشیه‌ساز شد؛ اشتیاق نمایندگان استان برای گرفتن عکس با نمایندگان مطرح دیگر استان‌ها ازجمله مطهری و پزشکیان و انتشار این تصاویر در کانال‌های تلگرامی منتسب به خودشان، گلایه شهروندان و رسانه‌ها را به همراه داشت؛ اتفاقی که شاید عیار نمایندگان استان را نشان می‌داد.

اتفاقی ناخوشایند که البته در بین دیگر نمایندگان استان نیز اپیدمی شده بود.

حاشیه‌های کریمی به انتخابات شورای شهر نیز کشیده شد. نماینده مردم اردبیل در مجلس به‌عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان انتخاب شد.

انتخاباتی که هم در مرحله تائید صلاحیت و هم در مرحله اجرایی پرتنش پیش رفت و بخصوص در بحث تائید صلاحیت تعدادی از کاندیداها، تیر انتقادات به سمت کریمی نشانه رفت.

کریمی به‌عنوان یک پدیده ظهور خوبی داشت. اما از همان آغازین روزهای کارش در مجلس، نتوانست وزانتی در حد یک نماینده معتبر از خود نشان دهد. او بااین‌حال در جبهه دیگر نیز شکست‌خورده بود.او علاقه‌ای به تداوم حضور چهره‌های نزدیک به خود در ایام بعد از انتخابات نشان نداد و حتی نزدیک‌ترین فامیل‌ها را نیز تا جایی که در توان داشت، از خود دور کرد.

 نزدیکان و طرفدارانش با دیدن روحیه خاص، از او دوری جسته بودند. شاید کریمی فکر می‌کرد دیگر نیازی به این حمایت‌ها ندارد و می‌تواند با نشان دادن خود در مجلس، بی‌نیاز از چنین حمایت‌هایی باشد. اما او در مجلس هم کارآیی چندانی نداشت و لذا خیلی‌ها او را مهجورترین نماینده استان در مجلس می‌دانند.

کریمی برای دوره آتی انتخابات مجلس حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ چهره‌هایی همانند کریمی، بااینکه توانسته‌اند برای یک دوره نماینده مردم در مجلس باشند، اما خاصیت‌های چندانی از خود بروز نداده‌اند.

انتهای پیام/