طبق پیش بینی هواشناسی با تداوم بارش برف در استان اردبیل دما در این استان تا 14 درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی  کلبه خبر، بارش برف و برودت دما که از امروز در استان اردبیل آغاز شده و تا جمعه نیز ادامه خواهد یافت، برخی از مدارس نوبت صبح و عصر این استان را به تعطیلی کشاند؛ شدت بارش‌ها که طبق پیش بینی هواشناسی استان اردبیل تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت، دانش‌آموزان برخی از شهرهای استان را برای دومین بار پیاپی فردا نیز خانه‌نشین می کند.

طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل فعالیت های آموزشی مدارس در روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱،  به علت بارش برف و برودت هوا، سری صبح و عصر در شهرهای اردبیل، ارشق و سرعین کلیه دوره های تحصیلی، فعالیت آموزشی بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری و امتحانات پایه نهم مدارس راه دور (هماهنگ استانی) بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اردبیل گفت: هم اکنون ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ راهداری با  ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری  در جاده های استان اردبیل مستقر هستند.

سید متین مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از احتمال افزایش گاز در استانبه علت برودت دما خبر دادو گفت: با توجه به شدت برودت دما شهروندان شهروندان دربخش خانگی صرفه جویی کنند.

کارشناسان هواشناسی اعلام کردند، دما در اردبیل تا ۱۴ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/