استاندار اردبیل گفت: برگزاری همایش بین‌المللی " گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو"، فرصت مناسبی است که با آخرین دستاوردهای گردشگری سلامت در کشورهای عضو آشنا شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ” گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو” در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: برگزاری این همایش، فرصت مناسبی است که با آخرین دستاوردهای گردشگری سلامت در کشورهای عضو اکو آشنا شویم.

بهنام جو با بیان اینکه در ایجاد فضای مناسب برای توسعه گردشگری سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: استان اردبیل به لحاظ آب های معدنی ظرفیت فوق العاده ای دارد و برهیمن اساس در بحث پزشکی_آبدرمانی پیشرو است.

وی اظهار کرد: استان اردبیل یک ظرفیت بزرگ در حوزه گردشگری سلامت است و برهمین اساس بیماران اتباع خارجی به ویژه اتباع کشورهای مجاور، می توانند به منظور درمان بیماری ها، اردبیل را مقصد سفر خود قرار دهند.
استاندار اردبیل به ظرفیت و توانمندی بالای پزشکان استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در بحث تجهیزات پزشکی و امکان درمان سرپایی و خدمات پاراکلینیکی بیماران در مراکزی نظیر مراکز درمان ناباروری، پیوند کلیه و…، استان اردبیل شرایط مطلوبی دارد.
بهنام جو هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت را معرفی پتانسیل های کشورهای عضو اکو عنوان کرد و افزود: عرضه و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری اردبیل و مذاکره برای جذب سرمایه گذارو شناسایی بازارهای هدف برای محصولات تولیدی استان، از دیگر اهداف ما، برای برگزاری این کنفرانس بین المللی است.
بهنام جو استان با اشاره به امکانات درمانی استان نظیر بیمارستان قائم، آرتا و بیمارستان های دولتی و مطب های خصوصی پزشکان متخصص برای درمان بیماران اتباع خارجی اظهار کرد: در همین راستا براساس تفاهم نامه سه جانبه، اعزام تعدادی از پزشکان استان به ترکیه جهت حضور در دوره های آموزشی، در دستور کار قرار دارد.
وی گردشگری سلامت را دومین عرصه کسب و کار و سومین عرصه سرمایه گذاری در بخش سلامت بر شمرد و اضافه کرد: اقدامات اولیه جهت بهره گیری از گیاهان دارویی در استان انجام شده و این اقدامات در حال افزایش است.
بهنام جو ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید داروهای گیاهی کشور در شهر اردبیل همزمان با این اجلاس آغاز شده است.
وی اظهار کرد: همزمان با برگزاری اجلاس نیز، دو بیمارستان خصوصی و یک دهکده سلامت در حال اخذ مجوز احداث است.

انتهای پیام/