رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل کشف اسکلت انسان و شمشیر دو هزار ساله در قلعه تاریخی پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه‌خبر، روح الله محمدی صبح امروز  در جمع خبرنگاران از کشف اسکلت انسان و شمشیر دو هزار ساله در قلعه تاریخی پارس آباد خبر داد و گفت: این اسکلت که شمشیری نیز همراه آن بود، متعلق به یک مرد بوده و دارای آثاری از دوره تاریخی اشکانی، اوایل اسلام و  دوره سلجوقی است.

وی افزود: به دنبال عملیات راهسازی در محور ارتباطی پارس‌آباد به سربند در محدوده قلعه تاریخی اولتان قبور باستانی که از نوع چاله ای است، آشکار شد که در پی آن به منظور مستندنگاری و نجات‌بخشی آثار، اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل اقدام به کاوش اضطراری کرد.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریخ کرد: امیدواریم با نمونه برداری‌های انجام شده، اطلاعات بیشتر از شهرتاریخی اولتان کسب شود.

وی گفت: اولتان قالاسی به احتمال زیاد همان شهر باستانی ورثان است که در منابع و متون دوره اسلامی به آن اشاره شده است، براساس مطالعات باستان‌شناسی اولتان قالاسی آثاری از سده اول میلادی تا قرون متاخر اسلامی را در خود دارد و اوج رونق این شهر به اوایل اسلام و دوره سلجوقی برمی‌گردد.

انتهای پیام/