مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: کمبود آب در استان نگران کننده است و ضروری است شهروندان حتما آب را بهینه مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،علیرضا نعمت سلطانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود بارش‌های رگباری اخیر، متاسفانه میزان بارش‌ امسال در استان اردبیل در مقایسه با سال گذشته کاهش ۳۷ درصدی دارد و در مجموع میزان بارش در این استان از ۸۰ میلیمتر به کمتر از ۵۸ میلیمتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: کمبود آب در استان نگران کننده بوده و ضروری است شهروندان آب را بهینه مصرف کنند و لازم است در این امر اهتمام همگانی وجود داشته باشد چراکه اگر غیر از این باشد، احتمال قطعی آب در تابستان  وجود دارد.

وی اضافه کرد: حجم ذخیره سد یامچی نیز کاهش یافته و حجم این سد از ۱۲ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۶ میلیون مترمکعب رسیده است و با اینکه آب مورد نیاز شهروندان اردبیلی که یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است، از رودخانه‌های جاری، چشمه‌ها، قنات و منابع آب سد یامچی تامین می‌شود ولی باز همچنان نگران افزایش مصرف و قطعی آب در ماه‌های پایانی تابستان هستیم.

رفع قطعی آب در ۲ شهر استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به تداوم خشکسالی و قطعی آب در برخی شهرهای استان گفت: در ماه‌های اخیر شاهد قطعی آب در شهرهای مشگین‌شهر و جعفرآباد بودیم و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مشکل قطعی آب در این ۲ شهر برطرف شد.

نعمت سلطانی افزود: هم‌اکنون از ۳۱ شهر استان اردبیل ۱۷ شهر دچار تنش آبی است، و علاوه بر این از ۹۹۱ روستای استان ۲۷۰ روستای استان دچار تنش آبی هستند که رفع این مشکلات نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و نمایندگان استان در مجلس و شهروندان است.

وی بیان داشت: تداوم خشکسالی و گرمای بیش از حد هوا، سبب خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها  شده است از این رو ضرورت دارد برای جلوگیری از بحران آب در استاناردبیلو بویژه در اواخر تابستان حتما شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کرده و آب را صحیح مصرف کنند.

انتهای پیام/