مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: کوتاه قامتان استان اردبیل ساماندهی و توانمندسازی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، شفیع شفیعی در جلسه ساماندهی کوتاه قامتان استان تصریح کرد: انجمن کوتاه قامتان استان با هدف توانمندسازی این قشر و حفظ حقوق شهروندی آنان راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: کوتاه قامتان استان نیز باید از امکانات و تسهیلات برخوردار شوند و لازم است افراد خیر و مسوولیت پذیر در این امر مشارکت داشته باشند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزود: در راستای حمایت از کوتاه قامتان استان مکانی با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان به عنوان مرکز حضور این قشر در اختیار انجمن کوتاه قامتان قرار می گیرد.

شفیعی گفت: ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در استان در حوزه های مختلف فرهنگی ، حقوق شهروندی ، زیست محیطی وهنری فعالیت می کنند که می توانند در راستای تحقق خواسته های کوتاه قامتان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ۸۵ کوتاه قامت در استان اردبیل وجود دارد ، خواستار توجه مسوولان دستگاه های مربوطه به رفع مشکلات این قشر شد.

رئیس انجمن کوتاه قامتان ایران نیز در این نشست از وجود ۱۵ هزار کوتاه قامت در سطح کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد عضو انجمن کوتاه قامتان هستند.

محبوبه ابراهیم خانی افزود: این انجمن از ۱۰ سال گذشته در کشور راه اندازی شده و با مشارکت خیرین و فعالیت های خودجوش اعضای این انجمن توانسته ایم در سطح کشور از حقوق کوتاه قامتان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه کوتاه قامت بودن مانعی برای حضور و استفاده از حقوق اجتماعی نیست ، تصریح کرد: کوتاه قامتان ظرفیت ها و استعدادهای ممتازی دارند که باید شناسایی و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

ابراهیم خانی افزود: کوتاه قامتان به عنوان اقلیت های فیزیکی هستند که باید با کمک مسوولان در جامعه دیده شوند.

وی تلاش برای اشتغالزایی به این قشر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار لازم است مسوولان و خیرین حمایت های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/