فرماندارگرمی‌ در جلسه ستاد بحران استان اردبیل به میزبانی شهرستان گرمی گزارش تکان دهنده  از میزان خسارت‌های سیل در این شهرستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، فرماندارگرمی‌ در جلسه ستاد بحران استان اردبیل به میزبانی شهرستان گرمی گزارش تکان دهنده  از میزان خسارت‌های سیل در این شهرستان ارائه کرد.

حسین مولایی اعلام کرد : در بحث سرمازدگی، خشکسالی و تگرگ کشاورزان شهرستان  گرمی خسارت‌های چشمگیری دیده است.

وی افزود: برآورد میزان خسارت براثر سیل در گرمی در حوزه مسکن و معابر شهری و روستایی ۶۷۰ میلیارد تومان، تاسیات زیربنایی اعم از آب و برق و گاز و مخابرات ۱۶۵ میلیارد تومان، راه های مواصلاتی و‌ ابنیه فنی و پل ها ۴۷۰ میلیارد تومان، در حوزه کشاورزی ۶۶۰ میلیارد تومان، در حوزه صنایع و مدارس و ساختمان های دولتی و عمومی و تصفیه خانه فاضلاب و‌… ۲۳۵ میلیارد تومان و در مجموع ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

فرماندار گرمی درخصوص تلفات جانی سیل های  اخیر در شهرستان گرمی گفت: ۶ نفر متاسفانه جان خود را در سیل از دست دادند و ۲ نفر مصدوم شدند؛ ۴۰۰ راس احشام‌ سبک‌ و‌ سنگین در اثر این سیل های پی در پی در شهرستان گرمی تلف شدند.

وی با اشاره به برآورد بنیاد مسکن از خسارت سیل‌های شهرستان گرمی، بیان داشت: در حوزه مسکن روستایی در ۳۵ روستا ۷۶۸ مسکن آسیب دیده اند و در حوزه شهری و شهرک ولیعصر نیز ۸۰ مسکن دچار آسیب شدند که بنابر اعلام کارشناسان بنیاد مسکن نزدیک به ۵۰ واحد شهری و روستایی نیاز فوری به نوسازی و مقاوم سازی دارند.

مولایی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب شرب شهر گرمی در طول خط انتقال ۵۵ کیلومتری از ارس در ۵ نقطه از مسیر رودخانه عبور داده شده است، متاسفانه با هر بحرانی و همچنین بعلت پوسیدگی‌ لوله ها، آب همشهریان مدام در فصول مختلف قطع می‌شود، ضرورت دارد با توجه به مطالبه اصلی شهروندان برای تامین آب شرب شهر گرمی از منابع نزدیک به شهر و منابع داخلی همچون سد عمارت، اقدامات لازم انجام گیرد.

وی گفت: پل ارتباطی انجیرلو در مسیر گرمی – بیله سوار که براثر سیل تخریب شده، شهروندان شهرستان های شمال استان‌ در تردد از این مسیر به مرکز استان و تردد خودروهای ترانزیتی هم با مشکل زیادی مواجه می‌شوند، لذا از اداره راهداری استان خواهشمندیم در سریع ترین زمان ممکن پل ارتباطی انجیرلو را بازسازی و‌ مورد بهره برداری قراردهند.

انتهای پیام/