مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سال گذشته ۳۳۸ هزار مشترک معادل ۸۲/۷ درصد از کل مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، کشاورزی و ... استان اردبیل پاداش صرفه جویی و مدیریت مصرف برق دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل ، حسین قدیمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: بر اساس آمار در استان اردبیل ۳۶ درصد مشترکین مربوط به بخش خانگی، ۱۵/۳ درصد در بخش عمومی، ۱۳/۸درصد در بخش کشاورزی، ۲۷ درصد مربوط به صنعت و ۸/۳ درصد مربوط به سایر مسائل است که وزارت نیرو در راستای استفاده صحیح مشترکین از برق و مدیریت مصرف طرح پاداش سراسری به مشترکین را در سطح کشور اجرایی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۳۳۸ هزار مشترک معادل ۸۲/۷ درصد از کل مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، کشاورزی و … جمعا مبلغ ۲۲ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی و مدیریت مصرف دریافت کرده‌اند ادامه داد: وزارت نیرو در جهت مدیریت صحیح مصرف دو سیاست کلی طرح سراسری پاداش صرفه جویی و اجرای قانون افزایش پلکانی برای مشترکین پر مصرف را تدوین و ارائه کرده است که در این خصوص مناطق گرمسیری و سردسیر دسته بندی شده‌اند که الگوی مصرف اردبیل در طول سال ۳۰۰ کیلووات بر ساعت و در مناطق شمالی استان از جمله شهرستان‌های بیله‌سوار، جعفرآباد، پارس آباد و اصلاندوز ۴۰۰ کیلووات بر ساعت در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به عنوان روز‌های اوج مصرف برق در سطح کشور در نظر گرفته شده است که بر اساس مصوبه‌های اداری و تغییر ساعات فعالیت ادارات تا ساعت ۱۳ و نصب کنتور‌های هوشمند و پایش ادارات تلاش کرده‌ایم در جهت مدیریت مصرف در تابستان گام برداریم.
قدیمی در خصوص نحوه اعمال تعرفه و پاداش مشترکین افزود: مشترکینی مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف خواهند بود که تا ۲/۵ برابر الگوی مصرف نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش دهند و به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۲ هزارتومان به مشترکان پاداش پرداخت و در حساب بستانکاری آنان لحاظ خواهد شد.
وی در ادامه بر ضرورت استفاده از لامپ‌های LED در مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: ۶۶ درصد لامپ چراغ‌هایی که استفاده می‌شود از نوع LED بود و تمام خرید‌هایی که انجام می‌شود لامپ‌های کم مصرف است و بیش از ۳۲ هزار تعدیل روشنایی با همکاری شهرداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

انتهای پیام/